جهاد خوار چشم دشمن است

خبرگزاری شبستان: مشاور فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه ۲۶۰ مرتبه در روایات به جهاد سفارش شده است گفت: جهاد خوار چشم دشمن است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام احمد صابرتولایی، مشاور فرهنگی آستان قدس رضوی امروز (22 اردیبهشت) در «همایش فعالان فرهنگی» به همت کانون فرهنگی هنری عاشقان ولایت (مسجد الرضا) در تالار لاله شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اینکه 260 مرتبه در روایات به جهاد سفارش شده است گفت: جهاد خوار چشم دشمن است.

 

وی جهاد را روح حاکم بر زندگی نامید و افزود: در کلام امام خمینی (ره) یک هزار و 134 مرتبه و در کلام رهبری یک هزار و 474 مرتبه به جهاد اشاره کرده اند.

 

مشاور فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد فرد سازی، امت سازی، حکومت سازی و تمدن سازی اهداف جهاد هستند که همواره باید به آنان توجه کنیم.

 

حجت الاسلام تولایی بابیان اینکه شناخت فضائل و راه های ایجاد تقویت از روش های تکامل و فرد سازی است تصریح کرد: ایجاد علقه عاطفی باخدا و اولیا الله مقدمه تکامل شخصیت فرد است.

 

مشاور فرهنگی آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه امت سازی با تمرکز بر روی اخلاق اجتماعی ایجاد می شود خاطرنشان کرد: خانواده اولین محل برای تحقق امت سازی الهی است.

 

به گفته وی استکبار ستیزی، حمایت از مظلوم و ولایت مداری لازمه حکومت سازی است.

 

مشاور فرهنگی آستان قدس رضوی مسئولیت انسان را نسبت به محیط اطرافش بسیار گسترده و وسیع دانست و گفت: شهدای والا مقام با ایثار و فداکاری در مقابل زور گویی های دشمن ایستادند.

 

حجت الاسلام تولایی ترس، یاس و راحت طلبی را از موانع جهاد برشمرد و تأکید کرد: زبان، زمان، جان، آبرو، مال و خانواده ابزار جهادی فی سبیبل الله است.

 

کد خبر 543396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha