نشست های مشورتی و تخصصی ستاد اوقات فراغت ویژه کانون های مساجد کرمان در حال برگزاری است

خبرگزاری شبستان: دبیرستاداوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان، از تشکیل ۵ کارگروه با اهداف مشخص در راستای مشورت برای برگزاری هرچه بهتر برنامه های تابستانی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد.

محمدجواد ابراهیمی زاهد، سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به جدول زمانبندی نشست های مشورتی و تخصصی ویژه اوقات فراغت این دبیرخانه در تابستان 95 بیان داشت: در همین راستا، در مجموع 5 کارگروه برگزار می شود.

 

وی افزود: کارگروه هایی با حضور « کانون های تخصصی، نخبگان و فعالان کانون های فرهنگی هنری، رؤسا و کارشناسان ادارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها، روحانیون و ائمه جماعات و هیئت هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان» تشکیل می شود.

 

ابراهیمی زاهد با اشاره به اینکه دو کارگروه تاکنون تشکیل شده و سه کاگروه دیگر تا هفته آینده تشکیل خواهد شد؛ هدف از تشکیل این کارگروه ها را برنامه ریزی با اهداف و چشم انداز مشخص در زمینه های آموزشی و پژوهشی به منظور ارتقاء برنامه های اخلاقی، اعتقادی، فرهنگی و... دانست.

 

وی همچنین برنامه ریزی برای استفاده بهینه و کارآمد از اعتبارات اوقات فراغت جهت اثربخشی بیشتر، برنامه ریزی برای شناسایی نخبگان و فعالان و پتانسیل های موجود در مساجد و برنامه ریزی برای ارتقاء سطح عملکرد و ایجاد بانک اطلاعاتی و ایجاد و اجرای فعالیت ها  برنامه های شادی آفرین و نشاط آور در پرتو آموزه های دینی، برای حضور جوانان و نوجوانان و اهتمام ویژه به نوگرایی و خلاقیت در طرح ها را از دیگر اهداف این کارگروه ها ذکر کرد.

 

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان گفت: در این کارگروه ها بر مواردی از قبیل چگونگی ایجاد تعامل و هم افزایی و بهره برداری از ظرفیت های بالقوه مساجد و ارگان ها و ادارات و نهادهای همسو در مسجد، راه های جذب اعتبارات مردمی و خیرین و همچنین ادارات دولتی و خصوصی با هماهنگی ائمه جماعات و هیئت امنا مساجد تأکید می شود.

 

وی ادامه داد: باتوجه به تنوع و کارکرد و گستردگی فعالیت های اوقات فراغت از جمله شکوفایی خلاقیت ها، کسب اعتماد به نفس، تحرک جسمی و حفظ ورزیدگی، تفریح و گردش و سرگرمی، خودسازی معنوی، ارتقاء مهارت های زندگی و... برنامه ریزی و استفاده بهینه مد نظر است.

 

ابراهیمی زاهد تصریح کرد: به دنبال بهره برداری ویژ از همه ظرفیت های فراغتی  کانون های مساجد از جمله کتابخانه های مساجد، فضای مجازی و سایبری، اردو و گردشگری، مسابقات فرهنگی و هنری، حلقه های تربیتی، مناسبت های ملی و مذهبی و... هستیم.

کد خبر 544587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha