عزاداران حسینی کابوس وحشتناکی برای استکبار جهانی هستند

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با محکوم کردن حادثه تروریستی در چابهار، گفت: عزاداران حسینی همچون بمب اتم و کابوس وحشتناکی برای آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی هستند.

به گزارش خبرنگار شبستان از اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته، با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه و کبر، گفت: رعایت تقوای الهی به معنای اطاعت از فرامین الهی و انجام واجبات و ترک محرمات است.

 

وی به تبیین فلسفه قیام امام حسین(ع) پرداخت و اذعان داشت: حضرت اباعبدالله حسین(ع) تنها برای حفظ رسالت و دفاع از اسلام در برابر ستمگران قیام کرد و آن همه شور و حماسه های جاودان را خلق کرد.

 

استاد عالی حوزه های علمیه خوزستان، با بیان اینکه یازدهم محرم، انقلاب دوم در نهضت عاشوراست، تصریح کرد: انقلاب دوم عاشورا، در واقع همان اطلاع و پیام رسانی های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بود که موجب جاودانگی واقعه عاشورا شد.

 

آیت الله حیدری، در ادامه سخنان خود، با اشاره به اینکه ضمانت زنده ماندن واقعه عاشورا پیام رسانی های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بود، افزود: جاودانگی دین مبین اسلام تنها به برکت اطلاع رسانی های امام زین العابدین(ع) و شیر زن کربلا یعنی حضرت زینب(س) پس از واقعه عاشورا بود و اگر پیام رسانی های آن دو بزرگوار نبود قیام عاشورا و خون مبارک امام حسین(ع) به باد فراموشی سپرده می شد و در نهایت اسلام هم از بین می رفت.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری، استمرار دین مبین اسلام را به برکت خون مبارک امام حسین(ع) دانست و اظهار داشت: امام حسین(ع) با هدف پیروزی اسلام وارد کربلا شد و اگر او به شهادت نمی رسید نهضت عاشورا هم بی نتیجه می ماند و از بین می رفت.

 

امام جمعه موقت اهواز، چهل روز اسارت اهل بیت (ع) را موجب به پایان رساندن رسالت امام حسین(ع) دانست و خاطر نشان کرد: واقعه نینوا به برکت انقلاب دوم عاشورا به پایان رسید که اگر این انقلاب نبود کربلا در کربلا می ماند و امام حسین(ع) به عنوان انسانی مرتد به  مردم معرفی می شد و روح اصلی انقلاب عاشورا نیز برای جامعه گمنام می ماند.

 

وی با اشاره به فتنه بنی امیه، اضافه کرد: طایفه بنی امیه برای نابودی دین، لباس دین را بر تن کرده و به نام اسلام، تیر های خود را به سمت اسلام و تنها برای نابودی اسلام که همان امام حسین(ع) بود پرتاب کردند.

 

استاد عالی حوزه های علمیه خوزستان، به اهداف معاویه برای دشمنی با بنی هاشم اشاره کرد و بیان داشت: هدف اصلی معاویه نابودی اسلام و دسترسی به همه کشور های عربی بود، یزید ملعون نیز ادامه دهنده و مجری اهداف شوم و پلید پدرش بود و آن ها بودند که در لباس دین در آمده و امام حسین(ع) را خارجی و عامل فتنه در بین مردم خواندند و به همین دلیل آن امام همام را به شهادت رساندند.

 

آیت الله حیدری، با بیان اینکه رشادت های امام زین العابدین(ع) و حضرت زینب(س) موجب باز گو شدن خط سیاسی و سیره عملی امام حسین(ع) برای مردم بود، تأکید کرد: آشکار شدن چهره نفاق بنی امیه به برکت پیام رسانی های اهل بیت(علیه السلام) در انقلاب دوم عاشورا بود و موجب افشاگری ماهیت قیام امام حسین(ع) برای جوامع شد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در بخش دیگری از خطبه های خود، به بیست و هفتم آذرماه، سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح اشاره کرد و گفت: این عالم ربانی تأثیر بسزایی در بین دانشجویان و طلاب حوزه های علمیه های داشت؛ از این رو این روز را، روز وحدت بین دانشجویان و طلاب حوزه های علمیه نامگذاری کردند.

 

امام جمعه موقت اهواز، همچنین با بیان اینکه وحدت بین حوزه و دانشگاه از عوامل اصلی استمرار انقلاب اسلامی ایران است، اظهار داشت: دشمنان قسم خورده نظام اسلامی همواره در تلاش هستند تا وحدت بین دانشگاه و حوزه های علمیه را با تفرقه افکنی و ایجاد شبهه از بین ببرند؛ از این رو همه طلاب و دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور وظیفه دارند با توطئه های دشمنان و مستکبران مقابله کنند و همه دسیسه های آن ها را از بین ببرند.

 

استاد عالی حوزه های علمیه خوزستان، به شهادت ده ها تن از عزاداران چابهار در روز تاسوعا اشاره کرد و افزود: شهادت عزاداران از سویی مایه تأسف و از سوی دیگری مایه خوشحالی برای ملت ایران است؛ چرا که عزاداران حسینی همچون بمب اتم و کابوس وحشتناکی برای آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی هستند و آن ها به همین دلیل افراد خود را به بمب گزاری و حملات تروریستی در بین عزاداران حسینی گماشته اند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری، در پایان خطبه های نماز جمعه، به برکناری، منوچهر متکی، وزیر امور خارجه اشاره کرد و یاد آور شد: ملت ایران همواره سپاس گزار خدمات شایان دولت نهم و دهم بوده اما برخی از اقدامات، جای سؤالی را در بین مردم ایجاد می کند.

 

پایان پیام/

کد خبر 5447

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha