قدرت تفکر و تعقل مهمترین لازمه پیشرفت هر جامعه است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت توجه به جامعه در راستای تفکر و تعقل گفت: قدرت تفکر و تعقل مهمترین لازمه پیشرفت هر جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد امروز( 30 اردیبهشت) در مراسم اختتامیه دومین جشنواره استانی « علامه حلی» در سالن همایش های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: خداوند متعال تعقل و تفکر را به ما عطا کرده و این دو نیز در هر جامعه ای دلیلی برای پیشرفت آن است.

وی افزود: اگر در جامعه ای تفکر و تعقل وجود نداشته باشد، نمی تواند پیشرفت کند و سطحی نگری دارد و خداوند متعال نیز بارها تاکید کرده است که این دو خصلت را در فرزندانمان ایجاد کنیم تا بتوانند به خوبی حق را از باطل تشخیص دهند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: در قرآن بارها ما را به تفکر و تعقل دعوت کرده است و ما نیز باید تمامی حرکات، خواندنیها و کارهایمان را بر پایه تعقل و تفکر قرار دهیم.

آیت الله ناصری ادامه داد: الان که تمام دنیا علیه ما قیام کرده است و در حال ایجاد شبهه های متعدد برای ما هستند باید با تفکر و تعقل در مقابل آنها بیایستیم و روحیه تفکر و تعقل را به جامعه تزریق کنیم و از این طریق جامعه را مستحکم کنیم.

وی ادامه داد: قدرت تفکر و تعقل در جامعه علمی ما باید قوی باشد و در این راستا نیز در جامعه اشاعه پیدا کند تا گوش جامعه هر چیزی را اصل خود قرار ندهد و بر اساس عقل عمل کند.

امام جمعه یزد گفت: فضای مجازی، ماهواره ها همه چیز را به جوانان ما القا می کنند و در این راستا جامعه ما باید به نحوی باشد که همه پیام ها را به سادگی قبول نکند.

آیت الله ناصری گفت: طلبه های امروز ما باید با مطالعه وارد بحث شوند و اگر برنامه نیز برای آنها وجود داشته باشد و روش تحقیق و مطالعه مناسبی برای آنها در نظر گرفته شود مطالعه آنها متمرکز خواهد شد.

وی ادامه داد: اجتهاد در هر کاری از ابتدا باید شروع شود و هر طلبه نیز با بررسی و تحقیق ذهن خود را گسترده کند تا بتواند پاسخگوی بسیاری از شبهات باشد.

کد خبر 545243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha