ناشران بایستی جامع مقاصد انسانی را در نظر بگیرند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت کار ناشران در جامعه گفت: ناشران بایستی جامع مقاصد انسانی را در نظر بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری، امام جمعه یزد امروز(10 اسفند) در آیین افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد گفت: هر علمی یک موضوع دارد و موضع همان علم نیز بدین معنا است که این علم پیرامون موضوع عمل کند و ارزش هر علمی به موضوع آن بستگی دارد.

وی افزود: موضوع علم دین، خدا است و هر بحثی در دین پیرامون شناخت خدا و صفات الهی و قرب به خداوند است و در این راستا ارزش هدایت انسان ها در مسیدر تلاش و کوشش با اهمیت است.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: شما ناشرین و اهل کتاب در جامعه باید مردم را جامع به مقصد برسانید و در یک بعد کار نکنید بلکه در نوشته ها و کتاب ها و انتشارات به تمامی ابعاد به کمال برسانید.

آیت الله ناصری تصریح کرد: وقتی که انسان را در یک مسیر قرار دهید ممکن است انسان را به مقصد نرسانید و در صورتی می توانید موفق باشید که به تمامی ابعاد انسان توجه داشته باشید.

وی ادامه داد:  خداوند در قرآن بیان می کند در دنیا هر بحثی داری باید بر اساس احسان عمل کنی تا بتوانی موفق باشی و آخرت را نیز داشته باشید.

امام جمعه یزد بیان کرد: کتابخوانی و کتاب یکی از راه های رسیدن به زندگی ایده آل است که باید برای آن برنامه ریزی شود و به کتاب هایی توجه کنیم که انسان را به زندگی برساند و اگر این چنین شود جامعه ای پاک و برابر خواهیم داشت و زمنیه های رشد را خواهیم داشت.

آیت الله ناصری گفت: اگر ما به فرهنگ صحیح و جامعه با تربیت صحیح توجه نکنیم فرزندان ما  با انحراف رو برو خواهند شد و دشمن روی آنها اثر خواهند داشت.

وی ادامه داد: ما باید تفکر و تعقل را در بین جوانان افزایش دهیم که شاید می توان از طریق کتاب و کتابخوانی در این راستا گام برداشت .

امام جمعه یزد افزود: ما باید با افزایش تفکر و تعقل فرزندانمان را پرورش دهیم تا هر فکری را نپذیرد و بر اساس تعقل راه خود را ادامه دهد.

کد خبر 527718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha