حضور 32 مرکز حوزوی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

مدیر بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از حضور 32 مرکز حوزوی قم در قالب 19 غرفه در این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام‌ سیدحسن طیب‌ حسینی امروز (4 مرداد) در آستانه برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد: بخش حوزوی در نوزدهمین دوره این نمایشگاه 2 قسمت آموزشی و علمی را شامل می شود.


وی ادامه داد: در قسمت آموزشی این نمایشگاه برنامه‌های مشاوره، پرسش و پاسخ، مسابقات کودک و نوجوان برگزار می‌شود و قسمت علمی این بخش شامل پایان‌نامه، مقالات و تحقیقات، آثار و کتاب است.


مدیر بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خاطرنشان کرد: برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امسال بیش از 58 نهاد و مؤسسه حوزوی اعلام آمادگی کردند، اما با توجه به فضای محدودی که به این بخش اختصاص داده شده، تنها توانسته‌ایم 32 مرکز را برای شرکت در نمایشگاه انتخاب کنیم.


وی گفت: امسال فضای نمایشگاه که در مصلی تهران برگزار می شود به 9 هزار متر کاهش یافته و از این میزان تنها 860 متر به بخش حوزوی تعلق یافته است.


وی با اشاره به زمان برگزاری این نمایشگاه ادامه داد: نوزدهمین دوره از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از 26 شعبان، 6 مرداد آغاز به کار می کند و در روز 6 رمضان نیز به کار خود پایان می دهد.


حجت الاسلام طیب حسینی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در روزهای برگزاری بین ساعت های 17 تا 24 جهت بازدید علاقمندان باز است و آثار بخش حوزوی نیز در 19 غرفه جهت بازدید علاقمندان به نمایش گذاشته می شود.


وی با اشاره به حضور طلاب خارجی از بیش از 30 کشور جهان در قم گفت: تلاش شده تا در طول ماه مبارک رمضان از اساتید خارجی که از بیش از 20 کشور جهان در قم حضور دارند، جهت بازدید و حضور در این نمایشگاه دعوت به عمل می آید.


مدیر بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ادامه داد: برنامه های 14 گانه ای ویژه این نمایشگاه برنامه ریزی شده که از آن جمله می توان به ارائه دستاوردهای ممتاز حوزوی در یکی از غرفه ها، برگزاری نشست های علمی و میزگردهای تخصصی، برگزاری جلسه دفاعیه پایان نامه های سطح چهار حوزه و انتخاب 12 پایان نامه برتر و رونمایی از آثار جدید حوزوی اشاره کرد.


وی افزود: ارائه نرم افزارهای قرآنی در غرفه ای ویژه، برگزاری مسابقات قرآنی، معرفی پایگاه ها و نرم افزارهای مرتبط با قرآن و عترت، برگزاری شب شعر قرآنی برای اولین بار، برپایی کارگاه های آموزش قرآنی و اجرای زنده ترمیم آثار و نسخ خطی کهن نیز از جمله این برنامه های 14 گانه است که این کارگاه ترمیم نیز برای اولین بار است که در این نمایشگاه برگزار می شود.


پایان پیام/

کد خبر 54570

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha