هر اقدامی که خارج از اراده رهبری نظام باشد یک اقدام طاغوتی تلقی خواهد شد/ حوزه علمیه باید در همه عرصه‌های انقلاب پیشتاز باشد

خبرگزاری شبستان: دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی خطاب به مسئولان و سران نظام گفت: این افراد باید بدانند که مشروعیت فعالیت آنها، نیازمند رضایت ولی فقیه است و هر اقدام و روشی که خارج از اراده رهبری نظام باشد، یک اقدام طاغوتی تلقی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله محسن اراکی امروز (3 خرداد) در همایش حوزه انقلابی، بیم‌ها و امیدها در مدرسه علمیه دارالشفاء که با حضور سردار سلیمانی و آیت الله نوری همدانی برگزار شد گفت: باید نسبت به معیارهای انقلابی بودن باید همواره توجه و اهتمام داشته باشیم و بدانیم که در دنیای امروزی انقلابی بودن امر بسیار مهم و حساسی است.

وی ادامه داد: جریان ضد انقلابی بعد از پیامبر(ص) شکل گرفت و قیام امام حسین(ع) با هدف جلوگیری از به خطر افتادن دستاوردهای پیامبر اسلام(ص) بود.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر موضوع انقلابی بودن گفت: ائمه اطهار(ع) همواره در مسیر انقلابی ماندن جامعه و حفظ این جریان تلاش کرده اند و انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده همان موضوع است.

آیت الله اراکی در تشریح انقلابی بودن گفت: انقلابی بودن به معنای تحکیم ولایت امام علی(ع) است و فرد انقلابی در شرایط کنونی باید در راه ولایت فقیه که همان ولایت امام علی(ع) است، گام بر دارد.

وی گفت: باید بدانیم که ولی فقیه همان اختیارات امام عصر(عج) را دارد و در حقیقت نائب امام زمان(عج) است و از این رو اطاعت از ولی فقیه همانا اطاعت از امام عصر(عج) است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی خطاب به مسئولان و سران نظام گفت: این افراد باید بدانند که مشروعیت فعالیت آنها، نیازمند رضایت ولی فقیه است و هر اقدام و روشی که خارج از اراده رهبری نظام باشد، یک اقدام طاغوتی تلقی خواهد شد.

آیت الله اراکی نقش حوزه های علمیه را در انقلابی بودن مورد توجه قرار داد و گفت: حوزه علمیه باید در همه عرصه‌های انقلاب پیشتاز باشد و باید در نظام‌های سیاسی،‌ اقتصادی، اجتماعی و... از نظر فقهی فعالیت داشته باشد.

کد خبر 545875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha