مدیریت ها در خوزستان دست افراد غیر بومی است/ انتقال آب کارون از مشکلات ماست

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به نرخ بیکاری بالا در استان خوزستان، اظهار داشت: مدیریت ها در خوزستان دست افراد غیر بومی است و افراد تحصیلکرده خوزستان جایی ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، آیت الله محسن حیدری نماینده منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، امروز(3 خرداد) در جشن توانمندسازی و خودکفایی چهار هزار و 302 خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: استان خوزستان همانند سایر نقاط کشور بیکاران زیادی دارد، اما متاسفانه نرخ بیکاری در برخی شهرهای این استان سه برابر متوسط کشوری است.

 

وی با اشاره به پتانسیل های استان خوزستان و وضعیت اقتصادی آن افزود: وضعیت بیکاری استان در حالی است که 85 درصد نفت کشور از این استان صادر می شود و طرح های بسیاری مانند پتروشیمی، فولاد و نیشکر در خوزستان وجود دارد.

 

آیت الله حیدری، با تاکید براینکه بیکاری در استان خوزستان با وجود این ظرفیت ها، به هیچوجه قابل قبول نیست، تاکید کرد: محدودیت ها و مشکلات موجود عواملی ایجاد کرده تا نرخ بیکاری در خوزستان بالا باشد.

 

وی یکی از دلایل نرخ بالای بیکاری در استان را جنگ تحمیلی و آوارگی 100 هزار نفر به عنوان جنگ زده عنوان کرد و اضافه کرد: از سویی در طرح ملی نیشکر که در دولت سازندگی به اجرا درآمد 100 هزار هکتار از زمین های مردم گرفته شد و آنها را از آن زمین ‌ها بیرون کردند و در مقابل تنها تعداد اندکی در صنایع نیشکر آن هم جانبی جذب شدند.

 

امام جمعه موقت اهواز، عدم استفاده از نیروهای بومی در صنایع مختلف استان را از دیگر عوامل بیکاری برشمرد و خاطر نشان کرد: در خوزستان نیروهای مستعد، کارشناس و دارای لیاقت مدیریت، فراوان یافت می شود اما در بسیاری عرصه ها از این نیروها استفاده نمی شود.

 

وی با اشاره به معضل مدیران پروازی در خوزستان تصریح کرد: پتروشیمی بندر امام و ماهشهر 22 شرکت دارد که در میان آنها حتی یک مدیر خوزستانی وجود ندارد و تمامی مدیران این شرکت‌ها مدیران پروازی هستند.

 

آیت الله حیدری، با بیان اینکه افراد تحصیلکرده بسیاری در خوزستان برای عهده داری مدیریت وجود دارند، اذعان داشت: ولی مجالی به آنها داده نمی شود و مدیریت ها در دست افراد غیربومی است به طوری که حتی شرکت های پیمانکاری هم برای تأمین نیروی خدماتی فضای سبز و آشپزخانه کارگران غیربومی می آورند.

 

وی همچنین با اشاره به معضل انتقال آب کارون اظهار کرد: براساس مصوبه شورای عالی آب کشور هر گونه برداشت آب از رود کارون و انتقال آن به استان‌های دیگر ممنوع است اما در حال حاضر این اتفاق می‌افتد و تحت عنوان آبرسانی شرب، برای مصارف صنعتی، کشاورزی و پرورش ماهی به استان اصفهان و اخیرا کرمان آب انتقال داده می شود.

 

کد خبر 545972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha