دنیای اسلامی به تاسی از قرآن از تفرقه و درگیری جلوگیری کند

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد در هفتمین اجلاس مجمع جهانی اسلام با اشاره به تلاش دنیای استکبار برای تفرقه در جهان اسلام گفت: دنیای اسلامی به تاسی از قرآن از تفرقه و درگیری جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میرمحمدی، استاندار یزد، امروز ( 4 خرداد) در مراسم افتتاحیه هفتمین اجلاس مجمع جهانی اسلام به میزبانی یزد گفت: استان یزد دارالعباده، دارالمومنین و یکی از مراکز اندیشه و تفکر اسلامی است.

وی افزود: استان یزد در همزیستی ادیان یکی از استان های نمونه و الگو است که با احترام متقابل ادیان در کنار هم زندگی می کنند.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: بیش از 60 مرکز دانشگاهی و علمی و حدود یکصد هرار دانشجو یکی از ظرفیت های علمی و پژوهشی و فناوری در کشور است که  بدون احتساب پناهندگان خارجی بیش از 99 درصد از مردم استان باسواد هستند.

میرمحمدی تصریح کرد: گردشگری در سه سال اخیر سه برابر افزایش پیدا کرده است و گردشگران از تاریخی ترین مکان های استان از جمله بافت تاریخی، بادگیرهای جهانی بازدید می کنند.

وی ادامه داد: استان یزد دومین استان معدنی در کشور است که ظرفیت های مختلف در استان در زمینه های گردشگری، بهداشت و درمان و فعالیت های توسعه ای و خدماتی وجود دارد که برای همکاری های متقابل اعلام آمادگی همکاری می کند و خواهرخواندگی با کشورهای اسلامی را پیشنهاد می کند.

استاندار یزد گفت: در مبارزه با خشونت سیاسی نیز مشارکت مردم را در کشور تقویت می کند و سعی کرده تا سازوکار مختلف را برای مشارکت مردم داشته باشد.

وی ادامه داد: در حالی که کشورهای غربی در جهت هم افزایی برای خود اتحادیه بوجود آورده اند و دیوارهای جدایی را برداشته اند اما متاسفانه در کشورهای اسلامی جنگ و تخریب بوجود آمده و با غفلت های بزرگ روز به روز تفرقه بیشتر می شود که باید با تاسی از قرآن از این تخریب جلوگیری شود و امید است این اجلاس بتواند در بیداری ملل اسلامی و صلح و دوستی نقش موثری ایفا کند.

کد خبر 546094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha