دامن زدن به مسائل فرقه ای و حزبی حرام است/ سران کشورهای اسلامی مشترکات خود را پیگیری کنند

خبرگزاری شبستان: عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان با اشاره به فتوای خود در خصوص اتحاد گفت: دامن زدن به مسائل فرقه ای ،گرایشی و حزبی حرام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مولوی عبد الحمید، عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان امروز ( 4 خرداد) در مراسم افتتاحیه هفتمین اجلاس مجمع جهانی اسلام به میزبانی یزد گفت: دین اسلام، دین صلح و دوستی و رحمت است و آخرین دین پروردگار و هدایت به خوبی ها و فطرت ها است.

وی افزود: ظلم است که این دین را به عنوان دین خشن و تند معرفی کنیم و در این دین تحمل و سازشکار است و همه افراد مورد تحمل هستند و معتقدیم که این دین، دین اختیار است که قرآن نیز بدان تاکید دارد.

عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان تصریح کرد: کسی که این دین را آورده و مرشد و رهبر دین نیز رحت للعالمین است.

مولوی عبد الحمید خاطرنشان کرد: جهاد را باید در جامعه به خوبی تبیین کنیم و بدانیم که جهاد در مقابل کسی است که به حق دیگران تجاوز کند و امروز افراطیون صهیونیسم حاضر به گفتمان و صلح و سازش نیستند و اسلام اگر جهاد دارد، این جهاد با کسانی که حاضر به صلح نیستند و عدالت را رعایت نمی کنندباید باشد.

وی ادامه داد: بهترین راهکار در شرایط حاضر و آینده این است که به مشترکات چنگ زده و در دل اسلام به این مشترکات برسیم و بدانیم که شیعه و سنی آنقدر مشترکات دارد که به تفرقه نمی رسد و همه ما باید دین اسلام را تبلیغ کنیم.

عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان بیان کرد: من براساس فتوای خودحرام می دانم که افراد در این شرایط به مسائل فرقه ای و گرایشی و حزبی دامن بزند و هرکسی شرایط را برای خود بداند و به دور از مشکلات مشترکات خود را دنبال کنند.

مولوی عبد الحمید گفت: مسلمانان باید در کنار هم جمع شوند و گفتمان و مذاکره کنند و حقوق اقلیت ها را حفظ کنند و احترام آنها رعایت شود و هرکدام از آنها باید حقوقشان رعایت شود.

وی افزود: امیدواریم این کنفرانس بتواند به جمع بندی برسد که پیامی برای اندیشمندان جهان اسلام و سران کشورهای اسلامی باشد و باید سران کشورهای اسلامی به خود بیایند و با هم بنشینند و مشکلات را حل کنند.

عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان گفت: مسلمانان باید خودشان فکر کنند و منتظر نباشند که استعمارگران هرکار می خواهند بکنند.

کد خبر 546125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha