باید در آیات قرآن تدبر و بررسی کرد

خبرگزاری شبستان: رئیس مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم و رئیس بخش کلام با بیان اینکه باید در آیات قرآن تدبر و بررسی کرد گفت: اگر در قرآن تدبر نکنیم همین نیز باعث گمراهی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محقق داماد، رئیس مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم و رئیس بخش کلام امروز(4 خرداد) در مراسم افتتاحیه هفتمین اجلاس مجمع جهانی اسلام به میزبانی یزد گفت: هم اکنون صدای ناله بچه هایی شنیده می شود که در درون جامعه اسلامی ما سربریده می شود و مردانی در دل آتش می سوزند و عده ای در اسید ریخته می شوند و متاسفانه برای خدا و برای وصول به بهشت خدا است و این چقدر جانسوز است.

وی افزود: چرا به نام خدا و بهشت جهان مردم را جهنم کنیم.

رئیس مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم و رئیس بخش کلام بیان کرد: هر روز گروهی بر می خیزند و زندگی را بر ما و دیگران تلخ می کنند و منکر نیستیم که دست جنایتکار اسرائیل در پشت پرده این جنایت ها است اما معتقدیم که با قطع نظر از دست های پشت پرده اجنبی، آنها که دست به این کار می زنند و به خود مواد انفجاری می بنند و خود را می کشند تا دیگران را بکشند این ریشه ها را باید بررسی کرد و ریشه آن در کج اندیشی دینی و برداشت غلط از ظواهر دینی است و جای انکار ندارد که اگر در آیات قرآن درست تامل نشود همین برداشت ها می شود.

آیت الله محقق داماد خاطرنشان کرد: ما اگر جامعه انسانی را به نام قرآن به مومن و غیر مومن تقسیم کنیم جنگ بشری تا ابد ادامه خواهد داشت و ما سیره نبوی را معیار قرار می دهیم.

وی افزود: به نظر من حل کج اندیشی دینی در آیات قرآن از جمله « افلا بتدیرون القرآن ...» است که باید در آیات قرآن تدبر و بررسی کرد و آینده را نیز نگاه کرد و بدانیم که هیچ گاه جهاد، کشتن مردم و سربریدن و سوزاندن نیست.

رئیس مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم و رئیس بخش کلام گفت: خداوند خود بیان کرده است که قرآن هم هدایت می کند و هم گمراه می کند و بدانیم که اگر در قرآن تدبر نکنیم همین نیز باعث گمراهی می شود.

آیت الله محقق داماد ادامه داد: عده ای بر اساس آیات قرآن اخسرین هستند و آنهایی که به نام دین و کج اندیشی دینی خود را می کشند همان خسارت دارترین مردم هستند و متاسفانه مربیان آنها نیز طاغوت هستند که این طاغوت به نام دین افراد را احمق می کنند.

وی گفت: متد فهم قرآن، تدبر است و من پیغمبری را قبول دارم که با مغز استخوانم وی را قبول کرده ام و پیغمبر من خونریز و غارتگر و بی رحم نیست.

رئیس مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم و رئیس بخش کلام گفت: ما باید با عقل ایمان بیاوریم و تقلید نداشته باشیم و معیار فهم قرآن تدبر و معیار فهم حدیث استنباط است.

آیت اله محقق داماد همچنین به میزبانی یزد از این اجلاس اشاره وبیان کرد: یزد شهر آرامش و زندگی و حیات است و زندگی مردم یزد به عنوان نماد زندگی مردم ایران است و مطمئنم که اگر تلویزیون ما و رادیو سبک زندگی مردمان یزد را به دنیا معرفی کرده بودند ما این همه مشکلات را نداشتیم.

کد خبر 546137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha