جشن رمضان در استان مرکزی برگزار می شود

خبرگزاری شبستان:جشن رمضان در ایام ماه مبارک رمضان در سراسر استان مرکزی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، برگزار کنندگان این جشن کانون های فرهنگی هنری مساجد، مراکز قرآنی و انجمن های هنری ادبی هستند که در مجموع  150 برنامه در قالب این جشن به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت قران و عترت وزارت و مراکز و موسسات قرانی هنری استان مرکزی برگزار می شود.

 

بیش از 50 نشست تفسیری و تدبری، 60نشست علمی و تخصصی با موضوع قران و عترت، 21 نمایش خیابانی با موضوع قران و عترت کودکان، 10 محفل شعر و ادب، برگزاری مسابقه قران و نهج البلاغه، محفل تکریم و تجلیل از 12 نفر از فعالان قرآنی استان، تعویض بیش از 2هزار جلد قران نو و چاپ اداره کل ارشاد با قرآن های فرسوده، اکران 24 فیلم کوتاه و بلند با مضامین قرانی از جمله برنامه های جشن رمضان است.

 

برپایی 3 نمایشگاه قران در ساوه و دلیجان و کارچان، برگزاری مسابقه بزرگ روزنامه دیواری با محوریت اقتصاد مقاومتی در قرآن و سیره اهل بیت(ع)، ویژه برنامه جشن قرآنی کودکان و نوجوانان در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) و با حضور خانواده انان، جشنواره هنری قرآنی قدر در 2 رشته تصویری و تایپوگرافی مفاهیم و قصص قرآنی و اسما الحسنی از دیگر برنامه های این جشن عنوان شده است.

 

جشن رمضان با هدف تبلور و تقویت استعداد دانش آموزان در فهم مسائل مهم جامعه بر اساس قران و سیره اهل بیت(ع) برای گروه سنی 7 تا 12 سال و 12 تا 16 سال برگزار می شود.

 

لازم به ذکر است پوستر جشن رمضان نیز دیروز(۴خرداد) طی مراسمی با حضور حسن بیگی معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی رونمایی شد.

 

 

 

 

کد خبر 546527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha