اعلام فراخوان پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت

خبرگزاری شبستان: مدیر آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با بیان اینکه ثبت نام در پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در ۳۵۰ شهرستان کشور برگزار می شود، گفت:فراخوان این آزمون با محوریت فهم و تدبر سوره مبارکه صف در نمایشگاه قرآن اعلام شد.

مرتضی خدمتکار، مدیر آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به انتشار فراخوان پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت با محوریت فهم و تدبر سوره مبارکه صف در نمایشگاه قرآن گفت: پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در آبان ماه سال جاری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ثبت نام در این آزمون سراسری از نیمه شهریور ماه آغاز می شود، خاطرنشان کرد: این آزمون در 4 گروه حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، تدبر در قرآن کریم و معارف اهل‌بیت(ع) با محوریت سوره مبارکه صف برگزار می‌شود.

خدمتکار با بیان اینکه پانزدهمین آزمون روز پنجشنبه بیستم آبان ماه به صورت سراسری در 350 شهرستان کشور برگزار می شود، اظهار داشت: ثبت نام در آزمون به صورت الکترونیکی از طریق پایگاه اینترنتی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می گیرد.

مدیر آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد ادامه داد: پاسخنامه داوطلبان به صورت ماشینی تصحیح شده و نتایج آن تا پایان آذرماه بر روی پایگاه معاونت قرآن و عترت قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به ارائه گواهینامه آموزشی به تمامی قبول شدگان تصریح کرد: مراسم قرعه کشی نفرات برتر آزمون در بهمن ماه برگزار شده و به نفرات برگزیده هدایای نفیسی چون کمک هزینه سفر عمره مفرده، عتبات عالیات و مشهد مقدش اهدا می شود.

خدمتکار افزود: در این دوره از آزمون‌های قرآن و عترت ارشاد رشته حفظ قرآن کریم در 8 سطح، مفاهیم قرآن در 5 سطح، تدبر در قرآن در 2 سطح و معارف قرآن و اهل‌بیت‌(ع) در 3 سطح برگزار می‌شود. همچنین مفاهیم و تدبر سوره مبارکه "صف" به عنوان رشته ویژه پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت ارشاد در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است، مشارکت و حضور قرآن آموزان بیش از هزار و ٢٠٠ مؤسسه قرآنی در سراسر کشور، ثبت نام بیش از هزار و ٢٠٠ نفر در آزمون، صدور بیش از ٥٠ هزار گواهینامه آموزشی برای قبول شدگان در آزمون، برگزاری آزمون در تمامی استان ها و بیش از ٣٥٠ شهرستان کشور، ثبت نام الکترونیکی آزمون و عدم نیاز به مراجعه حضوری و تنوع موضوعات و رشته های آزمون در حوزه قرآن و عترت متناسب با سطوح متفاوت مخاطبان از مهمترین نکات آزمون سراسری قرآن و عترت است

 

کد خبر 554947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha