اعطای مرخصی موجب تحکیم روابط خانوادگی و کاهش جرم می شود

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره زندان جیرفت گفت: هنگامی که فردی مرتکب جرم می شود مشکلاتی برای خود و خانواده بوجود می آورد از طرف دیگر اعطای مرخصی موجب تحکیم روابط خانوادگی و اصلاح رفتار می شود و به دیگران ثابت می کنند که رفتار خود را اصلاح کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، جواد دهقان صبح امروز ( 8 خرداد ) در شورای طبقه بندی زندان جیرفت گفت: از آنجایی که هدف اصلی سازمان زندان ها اصلاح، تربیت و بازگشت سعادتمندانه مددجویان به جامعه است و استفاده از مرخصی به مددجویان این فرصت را می دهد که به فکر زندگی بهتر باشند و یکی از نتایج این امر تحکیم روابط خانوادگی است.

 

وی ضمن بیان اینکه قرآن چراغ روشنی بخش زندگی است و انسان را از بیراهه به شاهراه سعادت سوق می دهد، اظهار داشت: مددجویانی که در برنامه های قرآنی شرکت داشته و بتوانند جزء قرآن مجید را حفظ کنند به صورت ویژه مورد حمایت قرار می گیرند.

 

قاضی ناظر زندان جیرفت تصریح کرد: پس از احراز شرایط قانونی، مددجویانی می توانند از تسهیلات مرخصی، رای بازی، آزادی مشروط و تعلیق استفاده کنند که در برنامه های فرهنگی زندان شرکت داشته و حسن اخلاق آنان از طرف مسئولین زندان مورد تایید باشد.

 

رییس زندان در این جلسه گفت: زندان جیرفت برنامه های فرهنگی متنوع و مختلفی برای مددجویان برنامه ریزی کرده است و از آنجایی که برخی از مددجویان ناخواسته و ندانسته مرتکب جرم می شوند به آنان کمک می کند تا در مسیر صحیح زندگی قرار گیرند و اعطای مرخصی می توانند اثر مثبت بر این مهم داشته باشد و بازگشت سعادتمندانه مددجویان به جامعه به طور صحیح تحقق شود.

 

حسین برشان افزود: با توجه به اینکه زمانی فردی مرتکب جرم می شود مشکلاتی برای خود و خانواده بوجود می آورد، اعطای مرخصی می تواند کمک شایانی به مددجویان کند تا ضمن اینکه به دیگران ثابت کنند کردار و رفتار خود را تغییر داده و به فکر زندگی سالم می باشند و در جهت رفع مشکلات خود تلاش کنند.

 

کد خبر 546959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha