افتتاح بخش بین الملل نمایشگاه قرآن با حضور نمایندگانی از 20 کشور جهان

مدیر بخش بین الملل نمایشگاه قرآن با اعلام افتتاح این بخش از 19 مرداد گفت: تاکنون 23 هنرمند، ناشر، مترجم و قرآن پژوه از 20 کشور جهان برای شرکت در این بخش آمادگی خود را اعلام کرده اند.

علیرضا اسماعیلی، مدیر بخش بین الملل نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن با اعلام آغاز به کار این بخش از دهم ماه مبارک رمضان به خبرنگار شبستان گفت: برنامه های این بخش در دو محور اصلی سازماندهی شده است، که عرضه دستاوردهای نمایشگاه قرآنی برپا شده در خارج از کشور با مسئولیت اداره همکاری های فرهنگی هنری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی یکی از محور های آن محسوب می شود.

وی اظهار کرد: این نمایشگاه ها در 20 کشور مختلف جهان و با عنوان "قرآن در آینه هنر" برپا شده اند و مجموعه فعالیت های و نرم افزارهای قرآنی را با حضور خالقان این آثار در قالب کارگاه ها در معرض دید علاقه مندان می گذارد.

اسماعیلی با بیان این مطلب که محور دوم فعالیت های این بخش به برنامه های نمایشگاه اختصاص دارد، تصریح کرد: این بخش با 3 محور کلی قرآن پژوهی، هنر و ترجمه و نشر و با حضور چهره های اثرگذار این رشته ها از 20 کشور جهان پذیرای بازدیدکنندگان در طول یک هفته برپایی است.

مدیر بخش بین الملل نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن ادامه داد: 23 هنرمند، پژوهشگر، مترجم و ناشر از کشورهای مختلف همچون آلمان، اندونزی، مالزی، هند و فیلیپین برای حضور در این بخش اعلام آمادگی کرده اند، البته با توجه به آنکه این بخش فعالیت خود را از دهم ماه مبارک رمضان آغاز می کند امکان افزایش این تعداد پیش بینی می شود.

وی با اعلام برگزاری همایش "قرآن، کتاب بیداری" با حضور اندیشمندان و صاحبنظران کشورهای مختلف همزمان با برپایی بخش بین الملل ابراز کرد: برگزاری نشست های تخصصی، رونمایی از مصحف منتشر شده در پاکستان و آیین های سخنرانی از دیگر برنامه هایی است که ویژه یک هفته فعالیت این بخش در نظر گرفته شده است.

اسماعیلی با اشاره به اعمال تحولات چشمگیر در بخش بین الملل نمایشگاه قرآن یادآور شد: آیین افتتاحیه این بخش چهارشنبه، 19 مرداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می شود.

شایان ذکر است، نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن از 6 مرداد تا 4 شهریور پذیرای بازدیدکنندگان است.

پایان پیام/

 

کد خبر 54756

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha