آیت الله ناصری یزدی به عنوان امام جمعه جدید یزد معرفی شد

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان یزد با اشاره به انتخاب آیت الله ناصری یزدی به عنوان امام جمعه جدید یزد، گفت: امام جمعه و نماینده مقام معظم رهبری در استان یزد، جمعه(7مرداد) به صورت رسمی معرفی می شود.

حجت الاسلام و المسلمین رضا خانی، مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان یزد به خبرنگار شبستان گفت: هنوز حکم مقام معظم رهبری در این زمینه منتشر نشده است و نباید جلوتر از رهبری حرکت کرد.

وی با بیان اینکه آیت الله ناصری به همراه اعضای دفتر مقام معظم رهبری و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه پنجشنبه شب به یزد مراجعه می کنند، افزود: امام جمعه جدید یزد صبح جمعه با قرائت حکم مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در شورای اداری استان معرفی می شود.


حجت الاسلام خانی ادامه داد: امام جمعه جدید یزد سپس با حضور در مسجد حظیره به مقام والای سومین شهید محراب و امام جمعه فقید یزد ادای احترام می کند.

وی افزود: امام جمعه جدید یزد از مدرسه مصلی یزد واقع در خیابان قیام تا مسجد ملااسماعیل(میعادگاه نماز جمعه ) مورد استقبال مردمی قرار می گیرد و ساعت 12 در مسجد حظیره امام جمعه جدید یزد، حجت الاسلام تقوی و احتمالا حجت الاسلم محمدی گلپایگانی در جمع مردم سخنرانی می کنند.

وی همچنین در خصوص سوابق آیت الله ناصری یزد نیز گفت: آیت الله ناصری پیش از انقلاب به دلیل پخش اطلاعیه های امام مدتی را در زندان های عربستان زندانی بوده وپ س از انقلاب نیز دارای سوابق متعددی نظیر حاکم شرع دادگاه های انقلاب، نمایندگی امام در سپاه پاسداران و 25 سال امامت جمعه شهرکرد را در کارنامه دارد.

 

گفتنی است، آیت الله ناصری در اواخر سال 1323 در یزد به دنیا آمد و در دو سالگی مادرش را که دختر مرحوم آیت الله العظمی حاج شیخ غلامرضا یزدی از علما و اوتاد زمان خود بود، از دست داد.
 
در سال 49 در مسئله جشن های 2500 ساله مسئولیت توزیع 40هزار اعلامیه امام (ره) در بین حجاج بیت الله الحرام را آیت الله ناصری برعهده می گیرد و پس از گذراندن اعلامیه ها از مرز سه کشور عراق ،کویت و عربستان سعودی، آنان را با موفقیت در بین حجاج توزیع می کند اما در صحرای منا دستگیر می شود و بیش از دو سال را در زندان های عربستان سپری می کند.

 

آیت الله ناصری که پس از انقلاب نیز از نزدیکان امام (ره) به شمار می آمد، نمی خواست از ایشان جدا شود اما مراد از مرید خود چیز دیگر می خواهند، وی در این باره می گوید: در تهران دیگر نمی خواستم از حضرت امام (ره) جدا شوم؛ مرحوم شهید صدوقی مرا به یزد دعوت کردند و به امام(ره) هم اصرار کردند و مرا به آنجا فرستادند، اما بعد احمدآقا گفتند که امام (ره) نظرشان این است که به چهارمحال و بختیاری بروی؛ به دستور و حکم امام رفتم به این استان.

 

پایان پیام/

کد خبر 54793

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha