دنیا هنوز تشنه اندیشه های امام راحل است/ فرزندان خود را با اندیشه امام(ره) تربیت کنیم

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام والمسلمین اختری، اظهار داشت: امروز ۲۷ سال از رحلت امام(ره) می گذرد اما دنیا هنوز تشنه اندیشه های امام راحل و شناخت شخصیت بزرگ ایشان است و باید در معرفی و شناخت بنیانگذار جمهوری اسلامی دقت و تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع)، امروز(14 خرداد) در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه اهواز، ضمن تسلیت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام(ره) و قیام 15 خرداد گفت: حادثه 15 خرداد که به شهادت تعداد بسیار زیادی از مردم ما در سراسر کشور انجامید آغاز و شروع حرکت انقلابی بود که در بهمن 57 به ثمر نشست و نظام جمهوری اسلامی و حکومت اسلامی در راستای آن برقرار شد.

 

وی با بیان اینکه حادثه جانگداز 14 خرداد مصیبت و رحلت شخصیت بزرگ و بی نظیر تاریخ اسلام بعد از ائمه معصومین(ع) بود، افزود: در 14 خرداد فقدان بزرگی را جهان متحمل شد و شخصیتی از دست دادیم که نمونه و بی نظیر بود شخصیتی که توانست با اتکال به خداوند متعال و ایمان و اخلاص و شجاعت و صلابت و اتکال به ذات مقدس الهی یک حرکت معجزه آسا و تحول عظیم جهانی را ایجاد کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین اختری، خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) دارای شخصیت چند بعدی و ویژگی های بسیار خاص بود به طوری که هنوز هم بسیاری از ابعاد وجودی و زندگانی این رهبر بزرگ و عظیم الشان برای بسیاری روشن نشده است.

 

ضرورت احیای اندیشه های امام(ره)

وی با بیان اینکه نسل امروز و جوانان آغاز انقلاب را ندیده اند، پیروزی انقلاب را ناظر نبوده اند و حتی بسیاری از آنها که سنشان در حدود 30 سال است رحلت امام را درک نکرده اند، تصریح کرد: بر این اساس برگزاری یادبودها و برپایی مراسم و احیای این روزها با ارزش، مهم و تاثیر گذار است.

 

رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) اذعان داشت: من به عنوان طلبه خدمتگزار پیروان اهل بیت و سربازی که از روزهای نخستین انقلاب از سال 41 تا کنون در رکاب انقلاب بوده ام لازم می دانم از همه مردمی که با عشق و علاقه خود به امام این خاطره را زنده نگه داشته و اجتماعات باشکوه تشیکل می دهند تشکر کنم.

 

وی بابیان اینکه بیش از یک میلیون نفر با پای پیاده آمده اند و در حرم امام(ره) اجتماع کردند، ادامه داد: برای تمام مردم کشور ما و در تمام دنیا در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی امروز و فرداد برنامه های بزرگ اجتماعات و مجالس، همایش ها، نشست ها و گفتگو و طرح مقاله و سخنرانی ها برگزار می شود .

 

وی اضافه کرد: امروز 27 سال از رحلت امام (ره) می گذرد اما دنیا هنوز تشنه اندیشه های امام راحل و شناخت شخصیت بزرگ ایشان است که در این خصوص شایسته است به هر مقدار که در توانمان باشد در مسئله معرفی و شناخت بنیانگذار جمهوری اسلامی دقت و تلاش کنیم و از اندیشه های امام درس بیاموزیم و راه امام را تداوم ببخشیم.

 

حجت الاسلام اختری، با اشاره به آیه 54 سوره آل عمران که در باره مکر کافران به پیامبر اکرم(ص) است، اظهار کرد: خداوند در این آیه می فرماید به یاد داشته باشید که کفار توطئه کردند که یا تو را بازداشت کنند یا تو را اخراج کنند و یا بکشند اما قدرت خداوند متعال بیشتر است.  

 

وی ابراز کرد: این آیه در زمان ما به خوبی در باره امام راحل صدق می کند به طوری که ایشان طاغوت و هم‌ پیمانان آن به ویژه امپریالیسم آمریکا را درهم پاشیدند و این در حالی است که کفار علیه امام(ره) توطئه ‌های بسیاری کردند، بنا گذاشتند امام را بازداشت کنند و امام(ره) را 10 ماه در زندان نگه داشتند اما هیچ یک از اقدامات راه به پیش نبرد و خیال خام آنها مبنی بر تغییر این مسیر به ثمر ننشست.

 

اذعان امام به منفوریت آمریکا

وی بیان کرد: امام(ره) وقتی آزاد شد و در سخنرانی خود اعلام کرد که آمریکا و رئیس جمهور آمریکا منفورترین مردم میان ملت ایران است و امام(ره) در آن برهه زمانی امروز را نیز پیش بینی می کرد که قدرت حاکمه آمریکا و سیاستمداران امریکایی نه تنها در ایران بلکه در جهان منفورترین مردم هستند.

 

رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع)، خاطر نشان کرد: امروز شاهدیم که رئیس جمهور آمریکا درخود کشور آمریکا هم منفور است و پرچم آمریکا در آنجا به آتش کشیده می شود.

 

وی با اشاره به توطئه های استکبار برای اعدام امام اذعان داشت: می خواستند امام را محاکمه و اعدام کننند اما جرات نکردند و نتوانستند، امام(ره) را 14 سال در ترکیه و عراق تبعید کردند اما به کوری چشم آنان امام آمد و انقلاب اسلامی پیروز و طاغوت نابود و ریشه های امپریالیسم متزلل شد.

 

اختری، با بیان اینکه وقتی امام از دنیا رفت بیش از ده میلیون با حضور در مراسم تشیع ایشان عشق و ارادت خود را نشان دادند، تاکید کرد: امام در این انقلاب و حرکت خود معجزه بزرگی را بنیانگذاری وکرد تحول عظیمی را خلق کرد ودر بعدهای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، نظامی و تمام زمینه های مختلف دگرگونی به وجود آورد.

 

فریب تبلیغات دشمن را نخوریم

وی با بیان اینکه مردم باید تفاوت رهبری الهی، رهبری خدایی و رهبری که می خواهد مردم را نجات هد و سعادت را گسترش دهد با رهبری های فرعونی و شیطانی بدانند، افزود: مردم نباید فریب تبلیغات شبکه ‌های پرزرق و برق غربی را بخورند، قدرت مقایسه داشته باشند بدانند دین چیست و خدا در کجاست و اسلام چه آورده برای بشریت، مدافعان اسلام و مخالفان اسلام را بشناسند که معیارهای بسیاری وجو دارد.

 

وی با بیان اینکه حکومت دینی و الهی حکومت مبتنی بر قرآن کریم دارای ویژگی‌هایی است که با مشاهده آنها می‌توان به شناخت دست یافت، اضافه کرد: این حکومت نماز را برپا می‌ دارد نمازی که نمونه خشوع در برابر خداوند است و زکات را پرداخت می‌کند و به دستورات اجتماعی اسلام، مبارزه با فقر و گرسنگی و نجات مردم توجه دارد و امر به معروف و نهی از منکر می ‌کند.

 

رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: رهبر مسلمانان باید دارای این ویژگی‌ ها باشد و نیکی ‌ها را در دنیا گسترش دهد و با فساد و ارزش‌ های ضداخلاقی و فرهنگ‌ های بیگانگان و گناه و آلودگی ها  مبارزه کند، که این نمودار بزرگی است برای اینکه ما حاکم الهی را بشناسیم.

 

وی اظهار کرد: آیا اینان که امروز در دنیا و منطقه مسلمانان مردم را به خاک و خون می‌کشند، می‌توانند رهبری جامعه اسلامی را بر عهده بگیرد؟ آیا این ها از اسلام خبر دارند؟ برخی از این مدعیان دروغین موضوع اسلام، خلافت اسلامی و خادمی حرمین شرفین را مطرح می ‌کنند در حالی که این ها بدترین دشمنان بشریت هستند و همان کسانی هستند که خداوند در موردشان می‌فرماید: وقتی که قدرت را به دست می‌آورند تلاش می‌کنند که فساد ایجاد کنند، بشریت را نابود می کنند.

 

حرکت های کفر آمیز آل سعود

وی تصریح کرد: ببینید آیا آل سعود کار بهتری انجام می دهد ؟حرکت آل سعود در جلوگیری از حج جز حرکتی کفرآمیز است که خداوند در قرآن در مورد آنها می گوید آیا این ها نیستند که کفرآمیزی می کنند و مردم را از راه خدا و مسجد الحرام باز می دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین اختری، یاد آور شد: بیایید دقت کنیم، نباید اجازه دهیم جوانان ما ساده ‌اندیش باشند که هرکس پرچم سیاهی بلند کرد و گفت من خلیفه ام به دنبال او راه افتند.

 

وی بیان داشت: جنایتکارانی که بیش از پنج سال است بحرین را اشغال کرده اند و ظلم های زیادی به مردم کردند بیش از پنج سال است که با بیت‌المال مسلمانان گروه‌های تروریستی را تربیت کرده‌اند و پیاده کننده سیاست ‌های استکباری آمریکا و فرزند نامشروعش اسرائیل هستند را بشناسیم.

 

رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار کرد: اینها تربیت شدگان عربستان و آل سعود هستند، این ها نمونه همان منافقان و ستمگرانی هستند که خداوند در قرآن آنها را معرفی کرده است، باید بدانیم که این ها نه به عرب فکر می‌کنند، نه به سنی می‌اندیشند و نه به بشر احترام می‌گذارند.

 

از امام راحل(ره) درس بیاموزیم

وی با تاکید براینکه امروز در دنیا این جبهه‌ ها در برابر اسلام ناب محمدی(ص) ایستاده ‌اند، اذعان داشت: باید از امام راحل(ره) درس بیاموزیم باید 15 خرداد 42 و یاد و خاطره امام را زنده نگه داریم که امام راحل(ره) برای نجات انسان‌ ها تمام هستی خود را فدا کرد.

 

وی ابراز کرد: بیاییم از امام بیاموزیم و بدانیم تنها کسی که امروز می‌ تواند امیدبخش بشریت باشد و نسل امروز را از اندیشه‌ های استکباری جنایت‌ کاران و طغیان‌ گران عرب و غیرعرب نجات دهد، اندیشه های ناب امام به رهبری آیت‌ الله امام خامنه‌ای است.

 

حجت الاسلام والمسلمین اختری، خاطر نشان کرد: این رهبری رشید، آگاه و هوشیار است که می‌ تواند این حرکت را با عنایت خداوند به پیش ببرد و پرچم را به دست امام زمان(عج) تسلیم کند.

 

وی با بیان اینکه مساله حمایت جمهوری اسلامی از مردم عراق، سوریه، یمن یک حمایت معنوی و پشتیبانی فکری است، گفت: اما در مقابل می بینیم که دولت عربستان به خود اجازه می دهد مردم یمن را با بمب خوشه ای و بمب های دیگر از بین ببرد و برای اینکه بوق های تبلیغاتی اش خط و راه او را توجیه کنند به دخالت ایران اشاره می کند.

 

وی تاکید کرد: در حالی که جمهوری اسلامی ایران به فرموده امام راحل(ره) به نجات انسان‌ ها و محرومان فکر می ‌کند، اگر بیداری اسلامی مورد حمله ستمکاران قرار گرفت و تا حدی مصادره شد بر همان روند باقی نمی‌ماند بلکه پرده ها از بین خواهد رفت و بیداری اسلامی با نامه مبارک مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکایی در حال گسترش در شرق و غرب اروپاست.

 

رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع)، تصریح کرد: اندیشه های امام و انقلاب اسلامی که همانطور که امروز در دنیا موج دارد باز هم پیش خواهد رفت و افق آینده از آن اسلام است، فرزندان خود را باید با اندیشه امام(ره) تربیت کنیم و در راه اطاعت از مقام معظم رهبری یکپارچه متحد باشیم و با یکپارچگی پیش برویم تا دولت حقه امام زمان(عج) تمام جهان را فرا گیرد.

 

کد خبر 548632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha