مطالعات مربوط به بحث های فنی انتقال آب دریای خزر انجام شده است

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از انجام شدن مطالعات مربوط به بحث های فنی انتقال آب دریای خزربه استان سمنان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، محمد حاج رسولی ها امروز (۱۶ خرداد) در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تامین آب شرب و صنعت منطقه و خصوصا شرب سمنان مورد توجه وزارت نیرودر دولت یازدهم بوده است، افزود: در طول یک سال اول نیاز به انجام دادن کارهای تکمیلی مطالعاتی بویژه گزارشات مورد نیاز سازمان حفاظت محیط زیست بود.

 

وی با اشاره به اینکه وزارت نیرو با تدبیر اندیشیده شده و با کارفرمایی قوی که شرکت آب و نیروی ایران برای این پروژه گذاشت، اقدامات را انجام  و کادر سازی خوبی صورت داد اظهار داشت: گزارشات مود نیاز حفاظت محیط زیست تهیه و مطالعات مربوط به بحث های فنی انجام شد.

 

حاج رسولی ها با بیان اینکه در استان سمنان برای بلند مدت چاره ای جز انجام  پروژه انتقال آب دریای خزر نداریم اضافه کرد: برای افق 50 ساله استان سمنان که باید این پروژه را با جدیت پیگیری کنند و تمام هم و غم وزارت نیرو در راستای این است که بتواند مباحث فنی را حل کند.

 

به گفته مشاور وزیر نیرو عمده بخشی که در حال حاضر داریم پرسش و پاسخ با سازمان محیط زیست است که تمام تلاش وزارت نیرو ارائه گزارش خوب برای سازمان محیط زیست است.

 

افزایش ۲۲ درصدی بارندگی ها در کشور

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: بارندگی‌های اخیر در کشور 227 میلی‌متر به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به میانگین دراز‌مدت دو درصد کاهش و نسبت به سال گذشته 22 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

 

با اعلام این مطلب افزود: علاوه بر شدت بارندگی‌ها محل نزولات جوی و نوع نزولات نیز موجب شد تا روان‌آب‌های خوبی را در سال جاری داشته باشیم، چرا که علی‌رغم افزایش 22 درصدی بارندگی‌ها شاهد افزایش 64 درصدی روان‌آب‌ها نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

 

وی به وضعیت حجم مخازن سدها نیز اشاره کرد و اظهارداشت: در شرایط فعلی 67 درصد مخازن سدها پر شده و آب موجود در مخازن سد‌ها 33 میلیارد مترمکعب گزارش شده است.

 

حاج رسولی ها همچنین از افزایش 60 درصدی ورودی به سدهای کشور نسبت به سال گذشته خبرداد و افزود: امسال 14 سد در سطح کشور یا افتتاح و یا آب گیری خواهد شد.

کد خبر 548798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha