رسانه ها امر به معروف صحیح  را معرفی کنند/ بی تفاوتی های جامعه به دلیل فراموشی امر به معروف است

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان اولویت نخست رسانه ها را امر به معروف دانست و گفت: رسانه ها باید امر به معروف صحیح و درست را معرفی کنند و اگر این مسئله رخ دهد همه سلایق امر به معروف و نهی از منکر را می پذیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، یاسر قزوهی، معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان، امروز (18 خرداد) در نشست هم اندیشی و ارزیابی عملکرد رسانه های برخط در خصوص فریضتین با اشاره به تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در دوم اردیبشهت 94، گفت: ستاد امر به معروف و نهی به منظور نهایدنه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است و این قانون نیز بهترین الگو برای آمرین آن است.

 

وی با بیان اینکه باید فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پیاده شود، افزود: امر به معروف فراتر از دایره دین است. کسی که دین هم ندارد نیز مجبور است معروفات و منکرات را رعایت کند.

 

قزوهی اظهارداشت: بحث خیرخواهی نخستین شروط در این راستا است. بی تفاوتی های جامعه به دلیل فراموشی امر به معروف و نهی از منکر است.

 

وی کار رسانه و اولویت نخست رسانه ها را امر به معروف دانست و تصریح کرد: رسانه ها باید امر به معروف صحیح و درست را معرفی کنند و اگر این مسئله رخ دهد همه سلایق امر به معروف و نهی از منکر را می پذیرند.

 

معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان تاکید کرد: رسانه ها نقدهای سازنده انجام دهند و با این اقدام خود شروع کننده امر به معروف باشند.

 

وی، آگاهی دادن به مردم در خصوص فریضه امر به معروف و نهی از منکر، حساس کردن مردم به موضوعات معروفات و منکرات، فعال و بارور کردن حس مسئولیت پذیری مردم را از دیگر وظایف رسانه ها برشمرد.

 

پیام نور، مسئول روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان نیز گفت: رسانه ها از بعد امر به معروف و نهی از منکر قاطعانه ورود پیدا کنند و در این راستا گام بردارند.

 

وی افزود: رسانه هایی که مطالب محتوایی با رویکرد امر به معروف و نهی از منکر تولید کنند از سوی این ستاد تشویق می شوند.

 

کد خبر 549439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha