عشق به امام عصر و تمسک به قرآن با سرعت نور در میان مردم افزایش می یابد

دکتر احمدی نژاد قرآن ولایت را چراغ راهنمای بشر برای رسیدم به قله های کمال انسانی معرفی کرد و گفت: امروز عشق مردم به امام عصر (عج) و تمسک آنها به قرآن با سرعت نور در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار شبستان، دکتر محمود احمدی نژاد، رییس جهمری در آیین افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن با ابراز خرسندی از جریان یافتن فعالیت های قرآنی در کشور با تلاش عالمان و اندیشمندان گفت: امروز فعالیت های قرآنی با سرعتی پرشتاب و روزافزون در حال گسترش است.

وی رهنمون کردن جامعه از مسیر فهم ظاهری به باطن قرآن را ضروری دانست و اظهار کرد: قرآن کتاب هدایت بشر تا بالاترین قله های کمال یعنی انسان کامل است، با اتصال به ژرفای قرآن می توان تجلی گاه صفات الهی شد.

دکتر احمدی نژاد با بیان این مطلب که بنابر تصریح آیات الهی قرآن تنزیل از سوی عزیز رحیم است، تصریح کرد: قرآن از ناحیه کسی است که همه آسمان ها و زمین را برافراشته است و این معنا را القا می کند که بزرگی قرآن از سوی او است چراکه علم، حکمت و عظمت خدا در این آیات به خوبی دیده می شود.

رییس جمهور قرآن را کتاب معرفی خداوند به وحدانیت خواند و افزود: خداوند خود در قرآن به وحدانیتش گواهی داده و پس ازاو ملائکه، صاحبان علم و برپادارندگان قسط و عدل به این یگانگی شهادت می دهند در حالی که شهادت باریتعالی دراین باره کفایت می کند.

وی قرآن را حق نازل شده از جانب خداوند خواند و بیان کرد: یادآوری و تذکر اهل خشیت برای بازداشت انسان از پرستش خداوند از دلایل نزول این آیات است چراکه قرآن برای تسبیح پروردگار نازل شده است.

دکتر احمدی نزاد با بیان این مطلب که پیامبر (ص) معلم نماز و پرچمدار تکبیر، تسبیح و توحید بودند، ابراز کرد: قرآن همه اجزای نماز شامل تکبیر، رکوع و سجود را برای ما تبیین کرده و ما را به آن امر می کند، علاوه بر این با رهنمون شدن آدمی به مسیر انبیاء انسان را به مجاهدت برای برپایی حیات طیبه دعوت می کند.

وی ادامه داد: رهاندن بشر از ظلمت خودپرستی، جهل و دنیاپرستی و هدایت او به مسیر نور دیگر هدف نزول قران است چراکه همه انبیای الهی نیز برای این هدف به رسالت مبعوث شده اند تا آدمی را با عبور از خود، جهل دنیا و بت ها به خدا، حیات طیبه، معبود حقیقی و حاکمیت جهانی امام عصر (عج) رهنمون شوند.

دکتر احمدی نژاد با تاکید بر لزوم ترویج معارف قرآن در جامعه عنوان کرد: پرداخت به مفاهیم وحی مسیر انس با قران و تعمق در ایات الهی را هموار می کند و نور الهی را بر زندگی می تاباند.

وی با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان گفت: این ماه با درک قرآن تناسب دارد چراکه جوهر قرآن و رمضان یکی است، رمضان ظرف لیالی قدر و این لیالی ظرف قرآن با حاکمیت امام معصوم (ع) هستند و هر سه اینها یعنی لیالی قدر، قرآن و امام معصوم (ع) تجلی خداوند هستند.

رییس جمهور قرآن و ولایت را دو عنصر جدایی ناپذیر از یکدیگر خواند و تصریح کرد: انسان کامل عینیت قرآن وامامان مفسران قرآن هستند، با تمسک به ولایت می توان به قران متمسک شد چراکه این دو جدایی ناپذیر هستند.

وی درک این حقیقت را رمز توحید دانست و بیان کرد: خدا را سپاس امروز مردم به ویژه جوانان به حقیقت قرآن روی آورده اند و عشق به اما عصر (عج) و پیوند با قرآن در میان آنها با سرعت نور در حال افزایش و گسترش است.

دکتر احمدی نژاد با بیان این مطلب که جوانان امروز خود را مجهز به سلاح ایمان کرده اند، عنوان کرد: این مهم آنها را برای حضور در میادین جهانی آماده می کند تا بتوانند وعده های الهی را محقق کنند.

وی قرآن و ولایت را روشنایی بخش مسیر رسیدن به قله های کمال انسانی خواند و خاطرنشان کرد: امروز دشمنان ملت ها قادر نیستند در برابر اراده حق طلبان که تجلی اراده الهی است مقاومت کنند.
شایان ذکر است، آیین اففتاحیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن، پنجشنبه، 6 مرداد با حضور رییس جمهور، رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و جمعی از چهره های علمی، فرهنگی و قرآنی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد.

پایان پیام/

 

کد خبر 55106

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha