تخصیص بودجه های قرآنی بسترساز سازماندهی نهضتی جامع در این عرصه است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم نهادینه شدن روحیه قرآنی در میان مسئولان از سازماندهی نهضت جامع در این عرصه با تخصیص بودجه های جهش یافته سال 90 ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرنگار شبستان، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن با اشاره به بیان صفات مختلف الهی در مصحف شریف گفت: بنابر نص صریح قرآن نه تنها خلقت انسان بلکه نزول آیات وحی نیز جای تبریک گفتن به خداوند را دارد.

وی با ابراز خرسندی از به نتیجه رسیدن اتخاذ رویکر قرآنی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: تلاش بر آن است تا فعالیت های قرآنی به ظاهر محدود نشده و پرداخت به عرصه هایی همچون حفظ و قرائت ما را به محتوای اصیل وحی رهنمون شود تا بتوان با استفاده از همه ظرفیت ها اهداف را محقق کرد.

حسینی توجه به نیازهای متنوع اقشار مختلف سنی و فکری را رویکر اصلی نمایشگاه بین المللی قرآن در سال جاری اعلام کرد و افزود: این برنامه ها با رویکرد کمی و کیفی تدارک دیده شده تا بتوان به نیازهای مختلف علاقه مندان پاسخ گفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش بیداری اسلامی را از ابداعات نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن دانست و بیان کرد: هنر مفهومی، عفاف و حجاب همسو با رویکرد فرهنگی دولت در این زمینه، عترت و پیوند آن با قران از دیگر تدارکات دیده شده برای این نمایشگاه در راستای جذب مخاطبان حداکثری است.

وی با اشاره به جهش بودجه های قرآنی در سال جاری با عنایت دولت و مجلس ابراز کرد: امید است ماه مبارک رمضان و نمایشگاه قرآن فرصت تخصیص این بودجه های جهش یافته را فراهم کند و بتوان با آن نهضت جامع قرانی را در کشور ساماندهی کرد.

حسینی با بیان این مطلب که رویکرد قرآنی دولت به خوبی در اشارات و استنادات رییس جمهور قابل درک است، عنوان کرد: باید روحیه قرآنی میان مسئولان نهادینه کرد و معیار و محک سنجش ارزش ها در جامعه اسلامی را آموزه های وحی قرار داد.

شایان ذکر است، آیین افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن، پنجشنبه، 6 مرداد با حضور رییس جمهور، رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و جمعی از چهره های علمی، فرهنگی و قرآنی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد.

پایان پیام/

 

کد خبر 55107

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha