تدبر در قرآن باید به عمل به آن منجر شود

خبرگزاری شبستان: حافظ روشندل کل قرآن کریم گفت : تفکر و اندیشه کردن درباره هر کاری و عاقبت اندیشی به معنای تدبر در قرآن است و باید این تدبر به عمل در قرآن منجر شود.

به گزارش خبرنگار سرویس قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، سما بابایی حافظ روشندل کل قرآن کریم در نشست فهم قرآن که به همت بخش روشندلان مرکز بانوان قرآن پژوه برگزار شد، با اشاره به اینکه شفای حقیقی زمانی کامل می شود که از مرحله قرائت و فهم قرآن به مرحله عمل به قرآن برسیم، اظهارداشت: تفکر و اندیشه کردن درباره هر کاری و عاقبت اندیشی به معنای تدبر در قرآن است و باید این تدبر به عمل در قرآن منجر شود.

وی با اشاره به اینکه ارتباط اگر از زبان به قلب منتقل شود به مرحله ایمان رسیده ایم، اظهار کرد: ثمره و نشانه این ایمان باید در تمام اعضا و جوارح مشهود باشد و در تمام امورات زندگی دیده شود.

بابایی با اشاره به راهکاری ساده برای فهم و عمل به  قرآن تصریح کرد: تدبر در قرآن صرفا منحصر به دانشمندان و تحصیل کرده ها نیست بلکه هر فردی با هر سطح دانش و علم می تواند در قرآن تدبر کند و این ویژگی قرآن است که در عین پیچیدیگی، ساده و قابل فهم است.

این حافظ کل قرآن کریم با بیان اینکه برای عامل به قرآن بودن باید هرروز تعدادی از آیات قرآن را تلاوت کرد و سپس با ترجمه و تفسیر آن انس گرفت، گفت: پس از این کار باید موضوعات آیات را استخراج کنیم و نسبت به آن موضوعات تحقیق کنیم و احکام و وظایف شرعی پیرامون هریک را شناسایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در زمان صدر اسلام هم اینگونه بود که پیامبر (ص) روزانه 10 آیه از قرآن را برای اصحاب تلاوت می کردند و تفسیر آن را برای آنان بیان می کردند تا هم حفظ کنند و هم به کار بندند.

کد خبر 551610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha