گروه های استهلال در استان کرمان آماده رصد هلال ماه مبارک رمضان هستند

دبیر کمیته علمی رؤیت هلال استان کرمان از آمادگی 7 گروه استهلال برای رصد هلال ماه مبارک رمضان خبر داد.

دبیر کمیته علمی رؤیت هلال استان کرمان از آمادگی گروه های استهلال برای رؤیت هلال ماه مبارک رمضان در استان خبر داد و به خبرنگار شبستان گفت: در حال حاضر هفت گروه برای رؤیت هلال ماه تعیین شده است.


دکتر سید جلیل فاطمی با اشاره به اینکه هلال این ماه بسیار بحرانی و مکث ماه هنگام غروب خورشید حدود 15 تا 17 دقیقه است که زمان مناسبی برای رصد ماه نیست، تصریح کرد: به همین دلیل برای شانس بیشتر این کار در روز انجام می گیرد.


وی با بیان اینکه در ارتفاعات هر چه به غروب آفتاب نزدیک تر شویم افق ماه منفی شده و مدت زمان بیشتری برای رصد در اختیار است، گفت: به همین دلیل 2 گروه استهلال در ارتفاعات "جبالبارز و بیدخون" و سه گروه در منطقه "هنزا" که ارتفاعات آن بالای سه هزار متر است، مستقر می شوند.


دکتر فاطمی خاطرناشان کرد: این گروه ها با تلسکوپ های قوی 11 اینچ که قابلیت ردیابی ماه را داشته و قابل تنظیم بر خورشید است، رصد را انجام می دهند و علاوه بر آن، دو گروه استهلال در سیرجان و زرند نیز مستقر می شود.


وی زمان آغاز رصد گروه های استهلال برای رویت هلال ماه مبارک رمضان در استان کرمان را از ساعت 11 فردا (29 شعبان) اعلام کرد و افزود: آخرین اطلاعات هواشناسی امروز(28 شعبان)کمک بزرگی برای رصد دقیق تر هلال ماه است.


پایان پیام/

کد خبر 55173

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha