حذف مددجویی در سالمندی نیازمند فرهنگ سازی بیمه ای است

خبرگزاری شبستان:مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران به حدود ۴۵ درصد مددجوی سالمند استان اشاره کرد و گفت: اینکه سالمندان مازنی بعد از سال ها کار و تلاش تحت پوشش امداد قرار می گیرند نشانه عدم فرهنگ سازی در حوزه بیمه برای دریافت مستمری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، تیمور طهماسب‌پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(رحمت الله علیه) مازندران شامگاه (31خرداد) در جشن رمضان ویژه میلاد با سعادت کریم اهل بیت(علیهم السلام) که در سالن همایش های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری برگزار شد با بیان اینکه یکی از برنامه‌های کمیته امداد تعریف کانال‌های خیر است، عنوان داشت: امداد حضرت امام راحل در این استان در طول سال برگزاری برنامه هایی نظیر هفته ایتام و اکرام، جشن عاطفه ها، جشن نیکوکاری، جمع آوری زکات و ...را جهت حمایت از مددجویان در دستور کار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه مازندران با برخورداری از موهبت الهی و از وضع نابسامان طبقاتی رنج می برد، گفت:  70 هزار خانوار نیازمند تحت پوشش امداد استان هستند.

 

طهماسب پور با بیان اینکه بیش از 5 هزار یتیم، 11 هزار دانش‌آموز و دانشجو و 2 هزار بیمار صعب‌العلاج تحت پوشش کمیته امداد استان هستند، اط مسئولین و خیرین خواست تا با هم افزایی مشکلات مددجویان را مرتفع نمایند.

 

وی با بیان اینکه بحث توانمندسازی مددجویان در دستور کار کمیته امدادامام خمینی(رحمت الله علیه) قرار دارد، گفت: امسال 5هزار و600طرح خوداشتغالی و 2هزار و 700جهیزیه برای نوعراسان مازنی تحت حمایت امداد استان فراهم شده است.

 

طهماسب پور با اشاره به اینکه کمیته امداد فقر تولید نمی کند بلکه فقر در جامعه تولید می‌شود و کمیته امداد ناچار به حمایت از نیازمندان است، یادآورشد: حدود 45 درصد مددجویان مازندران سالمند هستند و این نشانه عدم فرهنگ سازی در حوزه بیمه برای برخورداری از مستمری در سالمندی است.

 

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان امسال سرکشی و دستگیری از مددجویان به‌ویژه تأمین جهیزیه نوعروسان، درمان بیماران خاص تحت پوشش کمیته امداد از سوی مسئولین و خیرین مورد توجه بوده و است، تصریح کرد: لازم است خیران همچنان کمک حال کمیته امداد باشند تا شرمنده نیازمندان استان نباشیم.

 

طهماسب پور با اشاره به اینکه خداوند متعال مسئله نماز و زکات را در کنار هم درقرآن کریم بیان نموده، گفت: این بدان معنی است که ارتباط با خدا بایستی با ارتباط با بندگان خدا همراه باشد.

عکس: سورنا بینایی

کد خبر 552805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha