۱۶هزار جلد کتاب رایگان در فضای مجازی/ تولید ۱۰ نوع قرآن پژوهشی برای ماه رمضان

خبرگزاری شبستان:مدیر تولید مرکز تحقیقاتی رایانه‌ای قائمیه اصفهان گفت: با تلاش‌های فراوان و کسب اجازه از ناشران و مؤلفان توانسته ایم مجموعه‌ای از ۱۶۰۰۰جلد کتاب اسلامی و کمیاب را جمع‌آوری کرده و به صورت رایگان در فضای مجازی در اختیار کاربران قرار دهیم.

حسین غزالی، مدیر تولید مرکز تحقیقاتی رایانه‌ای قائمیه اصفهان با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان با اشاره به رشد چشمگیر کاربران فضای مجازی و استفاده‌های مختلف از این فضا اظهار داشت: با راه اندازی کتابخانه مجازی که شامل ۲۵میلیون کاربر که ۲۵ درصد آن‌ها از خارج کشور و ۷۵درصد آن‌ها ازداخل کشور هستند توانسته‌‌ایم رتبه اول کتابخانه دیجیتال شیعه در ایران را کسب کنیم و رتبه‌ی ۱۳۵۸ را در بین کتابخانه‌های شیعه دنیا در سایتalexa داریم.


وی افزود: این کتابخانه دیجیتال دارای ۱۶۰۰۰جلد کتاب اسلامی به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی می‌باشد که با کسب اجازه از مؤلفین و ناشران آن‌ها به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است هم‌چنین طبق قراردادی که با جامة المصطفی بسته شده، در آینده کتاب‌ها به ۴۷ زبان دیگر نیز ترجمه می‌شوند.


مدیر تولید مرکز تحقیقاتی رایانه‌ای قائمیه اصفهان درباره کتاب‌های موجود در کتابخانه دیجیتال و دسته‌بندی‌های آن‌ها بیان کرد: کتابخانه شامل ۱۸۰۰ موضوع مختلف است که ۲۸۰۰ عدد از کتاب‌ها دارای موضوع معارف قرآنی‌اند که خود در برگیرنده موضوعانی مانند ترجمه و تفسیر است و کتاب‌های احادیث و کتاب‌های نایاب مثل بهارالانوار، معانی الاخبار و هم‌چنین صحیفه چهارده معصوم در آن موجود است.


وی درباره برنامه‌های انجام شده در ماه رمضان و اولویت‌های مرکز تحقیقاتی به تولید ۱۰نوع قرآن پژوهشی اشاره کرد و ادامه داد: قرآن پژوهشی دارای تفسیرها و ترجمه‌های مختلف است که درون یک نرم‌افزار گنجانده شده و هم‌چنین در سال جاری اولویت ما کتاب‌های قرآن و عطرت است و در کنار این بخش، در زمینه‌هایی هم‌چون دفاع مقدس که شامل ۲۰۰۰جلد کتاب است و کتاب‌های دانشگاهی و درسی نیز در حال کار هستیم.


غزالی افزود: در ماه رمضان بخش پرده نگار که شامل بیش از ۱۰۰۰ پاورپوینت مذهبی است را در سایت راه‌اندازی کرده و در دسته‌بندی های احکام، معارف قرآنی ، پاسخ به شبهات و موارد دیگر قرار داده‌ایم.


مدیر تولید مرکز تحقیفاتی رایانه‌ای قائمیه اصفهان با اشاره به نرم افزار کتابخانه دیجیتالی تصریح کرد: این نرم افزار دارای سرعت بسیار بالا و امکان جست‌وجو درون تمام صفحات کتاب‌ها را دارا می‌باشد و هیچ مشکل شرعی از نظر کپی رایت برای عموم ندارد چون این یک حرکت برای تبلیغ اسلام است و اجازه‌ی آن توسط ۱۵ مرجع تقلید تأیید شده است.


وی افزود: این نرم افزار دارای تمام سخنان رهبری به صورت صوتی به زبان‌های مختلف، اسامی تمام شهدای دفن شده در گلستان شهدا بر اساس حروف الفبا و بسیاری  امکانات دیگر است که در قالب یک فایل دیتا قابل اجرا بر روی سیستم عمل‌های موجود در بازار نظیر اندروید،ویندوزفون، ios و ویندوز می‌باشد.

 

 

کد خبر 552870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha