کمبود فضای فیزیکی و تجهیزات مهمترین دلیل طولانی شدن نتایج پرونده ها است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل پزشکی قانونی استان یزد با اشاره به طولانی شدن زمان اعلام نتایج پرونده های پزشکی قانونی یزد گفت: کمبود فضای فیزیکی و تجهیزات مهمترین دلیل طولانی شدن نتایج پرونده ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، امید رضا کارگر، مدیر کل پزشکی قانونی استان یزد امروز (2 تیر) در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: ما در هشت شهرستان استان دارای شعبه پزشک قانونی هستیم و در سال 94 تعداد 615 معاینه جسد در کل استان داشتیم.

 

وی افزود:  بر اساس تعداد پرونده ها در نزاع به میزان هفت درصد و سرپایی تصادفات میزان 35 درصد رشد داشته ایم و تعداد پرونده فوتی های ناشی از تصادف 243 مورد بوده است که نسبت به سال 93 میزان هشت درصد کاهش داشته ایم.

 

مدیر کل پزشکی قانونی استان یزد بیان کرد: ما در حوادث کار سال 94 نسبت به معاینات کاهش 30 درصدی داشتیم و در معاینات سرپایی ها نیز 854 مورد بوده که 36 درصد افزایش یافته و به نحوی حوادث بیشتر خفیف تر شده است.

 

کارگر خاطرنشان کرد: بیشترین فراوانی بازدیدها مربوط به سراپایی های تصادفات بوده است و در سال گذشته 171 مورد مجوز سقط جنین داده ایم.

 

وی افزود: ما به دلیل نبود امکانات آزمایشگاهی نمونه ها را به اصفهان ارسال می کنیم که ممکن است نتیجه دهی طول بکشد.

 

مدیر کل پزشکی قانونی استان یزد بیان کرد: ما در استان مشکل فیزیکی داریم و 80 درصد پرونده ها ورودی مرکز استان ها بوده است که این ساختمان مربوط به 20 سال پیش است و ساختمان اداری بوده است که این مشکلی مهم برای ما است.

 

کارگر خاطرنشان کرد: تجهیزات آزمایشگاهی و آسیب شناسی نداریم که این نیز باعث طول کشیدن پاسخ به آزمایشات است.

 

علی کریمی، مدیر کل ثبت اسناد و املاک یزد نیز در این نشست گفت: ثبت اسناد و املاک سنتی ترین اداره موجود در سیستم اداری کشور بوده که در چند سال اخیر از حالت سنتی به مدرن ترین اداره در حل تبدیل است.

 

وی افزود: در بحث اجرا بیشترین مطالبات بانک ها را وصول می کنیم و نزدیک به 19 تکلیف در بحث تکالیف اجرا داریم و قانون های مختلف را در این زمینه اجرا می کنیم.

 

مدیر کل ثبت اسناد و املاک یزد بیان کرد: استان یزد در ثبت شرکت ها نیز از سنتی خارج شد و به صورت مکانیزه انجام می شود و تمامی مشخصات افراد چک می شود که حتی به متفاوت بودن پسوند افراد نیز مشکل ایجاد می کند و این امر باعث جلوگیری از صوری شدن و سو استفاده افراد شده است.

 

کریمی بیان کرد: برای صدور اسناد تک برگ تفاهم نامه ای با پست داشتیم و به افراد خدمات رسانی می شد اما خوشبختانه از روز گذشته دفاتر الکترونیک راه اندازی شد و همزمان با سند تک برگ در بانک دفتر الکترونیک نیز ثبت می شود.

 

وی افزود: در این دفاتر جدید حتی نقشه ملک نیز وجود دارد که این فعالیتی بسیار مهم در راستای نکات امنیتی و به روز رسانی خدمات بوده است.

 

مدیر کل ثبت اسناد و املاک یزد خاطرنشان کرد: نزدیک به 45 هزار پرونده در قانون تعیین تکلیف در استان ثبت شده است.

 

کریمی ادامه داد: یزد کلا گرایش صنعتی بوده است که جمع شرکت های ثبت شده در استان 16 هزار و275 شرکت در یزد ثبت شده و در شهرستان ها نیز 13 هزار شکرت ثبت شده اند و در سال 94 تعداد 974 شرکت به جمع شرکت های ما اضافه شد و در جمع شرکت ها و موسسات هم به 33 هزار رسیده ایم.

 

مدیر کل ثبت اسناد و املاک یزد گفت: تعداد کل معاملات استان در سال 94 تعداد 24 هزار و 27 مورد بوده است.

 

 

کد خبر 553353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha