پایین بودن آستانه تحمل مردم مهمترین عامل در تشکیل پرونده ها در استان یزد است

خبرگزاری شبستان: نماینده عالی قوه قضائیه در استان یزد با اشاره به میزان پرونده های کیفری استان یزد گفت: پایین بودن آستانه تحمل مردم مهمترین عامل در تشکیل پرونده ها در استان یزد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد رضا حبیبی، رئیس کل دادگستری استان یزد امروز (1 تیر) در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: هدف دشمن از ترورهای کور در اوایل انقلاب در راستای از بین بردن تفکر امام(رحمه الله علیه) بود که نمونه آن ترور هفتم تیر بود.

 

وی افزود: دشمنان از اسلام ناب هراس دارند ولی خوشبختانه آثار و برکات آن را در نقاط مختلف کشور و جهان شاهد هستیم و اسلام با ولایت را روز به روز قدرتمند تر می دانیم.

 

نماینده عالی قوه قضائیه در استان یزد خاطرنشان کرد: اسلام آمریکایی و اسلام تهجد امروز با یکدیگر همراه شده اند و با تولید نامشروع تفکر داعشی سعی بر از بین بردن انقلاب دارند اما ما باید روز به روز اسلام ناب را در جامعه اشاعه دهیم و جوانان را با این تفکر آشنا کنیم.

 

حبیبی تصریح کرد: ما در استان یزد از سال گذشته تاکنون در دو دسته کمی و کیفی فعالیت هایی را داشته ایم که تامین نیروی کافی و قاضی از جمله این موارد بوده است و در 20 ماه گذشته تعداد 40 قاضی جذب کرده ایم که از این تعداد 6 نفر فقط مربوط به شوراهای حل اختلاف بوده اند.

 

وی ادامه داد: یکی از رویکردهای قوه قضائیه استفاده از فناوری های جدید است که با ایجاد دفاتر قضایی در این راستا گام برداشته ایم و دو دفتر دیگر نیز در سال جاری اضافه خواهیم کرد و همچنین ارسال و ابلاغ اوراق قضایی از طریق ایمیل و تلفن های همراه انجام خواهد شد که این کارها در زمینه سرعت و دقت بسیار اثر گذار خواهد بود.

 

نماینده عالی قوه قضائیه در استان یزد بیان کرد: همچنین ما اقداماتی را در زمینه کاهش ورودی ها داشته ایم و از ورود کمیتی در دادسراها در مقایسه با سال 93 میران 13 درصد کاهش ورودی داشته ایم.

 

حبیبی گفت: در سال 94 کل پرونده های وارده مختومه به همه واحدهای قضائیه به میزان یکصد و 93 هزار و 891 پرونده بوده است که در مقایسه با سال 93 میزان یکصد و 89 و 620 پرونده بوده است.

 

وی افزود: رتبه اول را در پرونده های کیفری ضرب و جرح عمدی، رتبه دوم را صدمات غیر عمدی و رتبه سوم نیز توهین است که ما باید روی این قضیه ها حتما کار کنیم زیرا به خوبی می توان آن را کنترل کرد.

 

نماینده عالی قوه قضائیه در استان یزد خاطرنشان کرد: در بحث کیفی نیز دستگاه قضا بی توجه نیست و به سلامت دستگاه قضا بسیار حساس است و با نظارت و ارزشیابی قضات، حفاظت اطلاعات دادگستری، آموزش قاضیان در این راستا گام های اساسی برداشته ایم.

 

حبیبی تصریح کرد: ما باید فرهنگ صلح و سازش در استان گسترش دهیم تا از این طریق بسیاری از مشکلات را کاهش دهیم.

 

وی ادامه داد: تشکیل کانون وکلای رسمی دادگستری استان یزد و جمع آوری دفاتر سنتی اسناد نیز از دیگر برنامه های ما بوده است.

کد خبر 552957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha