فعالیت بیش از ۴۰ تشکل مردم نهاد در راستای پیشگیری از اعتیاد در استان یزد

خبرگزاری شبستان: رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت های استان یزد گفت: بیش از ۴۰ تشکل مردم نهاد در راستای پیشگیری از اعتیاد در استان یزد فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، علی روستایی، رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد امروز (1 تیر) در نشست مشترک با آیت الله محمد رضا ناصری، امام جمعه یزد و، سید محمد میرمحمدی، استاندار یزد ضمن گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: یکی از معضلات اصلی امروز جوامع برنامه ریزی در راستای مبارزه با مواد مخدر است که ما نیز در استان یزد این عمل را دنبال می کنیم.

 

وی افزود: خوشبختانه واحدی برای نگهداری افراد متهجر و معتاد در استان یزد ایجاد شده و با همکاری دستگاهی قضایی اماکن عمومی نیز پاکسازی شده است.

 

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد خاطرنشان کرد: تنوع درمان یکی امتیازات مناسب استان یزد است که مجموعا 20 هزار نفر پذیرش شدند و از روش های مختلف در مانی از جمله دارو درمانی برای آنها استفاده می شود.

 

روستایی ادامه داد: در استان یزد مراکزی در راستای ترک اعتیاد برای گروه های مختلف در نظر گرفته شده است که مراکز ترک اعتیاد، مراکزدرمانی، سیستم اجباری و مرکز درمان بانوان از جمله این مراکز هستند و اعتقاد به توسعه مراکز داریم.

 

وی گفت: میزان موفقیت در درمان و ترک اعتیاد 15 تا 20 درصد است و نسبت به میانگین کشوری خوب است و افرادی مسئولیت این مراکز را بر عهده دارند که  درگیر به اعتیاد بوده اند.

 

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد بیان کرد: حدود 6 هزار نفر تحت پوشش ان ای در استان هستند و همه دستگاه ها نیز حمایت کرده اند و در راستای تنوع درمانی گام برداشته ایم.

 

روستایی بیان کرد: در حوزه فرهنگی نیز اصل و اساس کار مبارزه و پیشگیری است و توسط دستگاه های دولتی و تشکل های مردم نهاد کارهای خوبی انجام شده و قریب به 200 هزار نفر آموزش داده شده اند.

 

وی بیان کرد: حدود 85 برنامه مختلف در صدا و سیما برای فرهنگ سازی داشتیم و از تشکل های غیر دولتی نیز بسیار استفاده کرده ایم.

 

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد  در پایان گفت: حدود 40 تشکل مسئول ساماندهی برای حلقه واسط بین مردم و مسئولین شده اند و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اعتیاد تلاش داریم تا از پتانسیل ها در این عرصه استفاده کنیم.

کد خبر 553030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha