مراجعه بیش از ۵ هزار نفر به مراکز ترک اعتیاد در ایلام

خبرگزاری شبستان: استاندار ایلام، گفت: مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد به مواد افیونی از فعالیت‌های بنیادی و اساسی دولت در این زمینه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، محمدرضا مروارید، استاندار ایلام، صبح امروز(1 تیر) در  همایش تجلیل از فعالان مبارزه با مواد مخدر این استان، اظهار کرد: بر اساس آمارها، پنج هزار و 500 نفر از معتادان به مراکز ترک اعتیاد مراجعه داشته اند که این میزان تنها 50 درصد از جمعیت معتادان را تشکیل می‌دهد.

 

وی، بابیان اینکه حدود 11 هزار نفر معتاد در استان ایلام وجود دارد، تصریح کرد: رتبه این استان در حوزه اعتیاد در کشور در حال حاضر 23 است که این رقم با اقدام‌های پیشگیرانه باید به رتبه آخر در میان استان‌های کشور کاهش یابد.

 

استاندار ایلام، با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه مبارزه با مواد مخدر، ابراز کرد: از بدو تشکیل دولت تاکنون فعالیت‌های بنیادی و اساسی در این حوزه صورت گرفته و همواره نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در امر مبارزه با مواد مخدر پیشرو بوده است.

 

مروارید، بابیان اینکه فرهنگ‌سازی نقش مهمی در جلوگیری از اعتیاد به مواد مخدر دارد، خاطرنشان کرد: آگاهی اقشار مختلف مردم به‌ویژه نسل جوان از آسیب‌های و ضررهای مواد مخدر، دارای اهمیت ویژه است که باید مدنظر همه آحاد جامعه قرار گیرد.

 

مدیرکل بهزیستی ایلام نیز در این مراسم، با اشاره به تلاش دولت یازدهم در ایجاد فضای جدیدی به‌منظور کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی، گفت: مسئولان نظام و دولتمردان اهتمام جدی بر کاهش و کنترل این آسیب‌ها دارند.

 

فرهاد قیصر بیگی، یادآور شد: در طول سال نشست‌های مختلف با محوریت آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد برگزار می‌شود که در سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان بهزیستی کشور و استانداری ایلام  به‌منظور حمایت از طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی منعقدشده است.

 

وی، خاطرنشان کرد: باید در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی دقیق و جدی صورت گیرد که هزینه‌های درمان و بازگشت افراد معتاد بسیار سنگین است و سازمان بهزیستی در این حوزه سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده تا اقشار مختلف را با آسیب‌های مواد مخدر بیش از گذشته آشنا شوند.

 

کد خبر 553016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha