حضور ۲۵ مدرسه و مرکز آموزش عالی حوزوی خواهران در نمایشگاه قرآن

مدیر پرورشی حوزه‌های علمیه خواهران از حضور ۲۵ مدرسه و مرکز آموزش عالی حوزه‌های علمیه خواهران در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن خبر داد.

مریم ناصح، مدیر پرورشی حوزه‌های علمیه خواهران در رابطه با حضور حوزه‌های علمیه خواهران درنوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن به خبرنگار شبستان گفت: امسال با توجه به برنامه ریزی‌ها و تعاملات انجام شده، نزدیک به 25 مدرسه و مرکز آموزش عالی حوزوی خواهران از مناطق مدیریتی مختلف کشوردر نمایشگاه شرکت می‌کنند.
وی ضمن تشریح برنامه‌ها و نحوه حضور این مراکز در نمایشگاه تصریح کرد: امسال در بخش حوزوی نمایشگاه تعداد 11 غرفه به حوزه‌های علمیه خواهران اختصاص داده شده که با توجه به استقبال بازدید کنندگان در سال‌های قبل، امسال تعداد غرفه‌های مشاوره به 5 غرفه در زمینه‌ها و عناوین مختلف افزایش یافته است.
 

 

ناصح افزود: مشاوره خانواده، مشاوره دینی، پاسخ به سئوالات و تصحیح نماز، مشاوره اختصاصی جوانان و نوجوانان از جمله موضوعاتی است که در غرفه مشاوره حوزه‌های علمیه خواهران در نظر گرفته شده و بازدیدکنندگان از نمایشگاه می‌توانند در این زمینه به مشاوران این مرکز مراجعه کنند.
مدیر پرورشی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به این مطلب که امسال سعی شده حضور حوزه علمیه خواهران در نمایشگاه با رویکرد مفاهیم قرآنی باشد خاطرنشان کرد: امسال در کنار سایرغرفه‌های مرکز، یک غرفه نیزبه شکل خاص به معرفی بیشترمرکز و آشنایی و راهنمایی علاقمندان جهت ارتباط با حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور و یک غرفه نیز جهت معرفی و آشنایی با فعالیت‌های قرآنی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران اختصاص یافته است.
ناصح یادآور شد: سایر غرفه‌های این مرکزبه شکل مشارکتی در اختیارمدارس و مراکز آموزش عالی حوزوی قرار می‌گیرد که امسال هر یک ازمدارس با موضوعات مشخص و از پیش تعیین شده در نمایشگاه شرکت می‌کنند. موضوعات در سه بخش مباحث توحید، احکام و عقاید و اخلاق تقسیم بندی شده است که ریز موضوعات آن‌ها مواردی ازقبیل اخلاق و خانواده، نماز، احکام عملی، شبهات مختلف عقیدتی، مسایل و مشکلات جوانان و نوجوانان وسایر موضوعات را در بر می‌گیرد.
 

وی در ادامه با بیان این نکته که تعدادی از نمایندگان حوزه‌های علمیه خواهران در استان‌ها و مناطق مدیریتی مختلف درغرفه‌ها حضور دارند تصریح کرد: با توجه به حضور مدارس و مراکز آموزش عالی حوزوی ازسراسر کشوردر نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن، حضور حداقل یک نماینده ازهرمنطقه به عنوان مسئول غرفه، امری ضروری است که با توجه به پیگیری‌ها و تعاملات انجام شده با ستاد اجرایی نمایشگاه، امسال بر خلاف سال‌های گذشته این خواهران در محل نمایشگاه مستقر هستند و فضای مورد نیاز برای اسکان آن‌ها ازقبل آماده و در نظر گرفته شده است.
ناصح در رابطه با برنامه‌های جانبی غرفه حوزه‌های علمیه خواهران درنوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: برگزاری مسابقات قرآنی در موضوعات مختلف، نشست‌هایی برای عموم بازدیدکنندگان، معرفی خدمات قرآنی که در مدارس و مراکز آموزش عالی حوزوی به مردم ارائه می‌شود، ارائه خدمات قرآنی مرکز در قالب برنامه‌ها و طرح‌های آموزشی به مراکز، ارگان‌ها و موسسات گوناگون از جمله برنامه‌های جانبی مرکز در نمایشگاه است.
مدیر پرورشی حوزه‌های علمیه خواهران پیش بینی اجرای برنامه‌های رادیویی، برگزاری طرح تدبر در قرآن برای درخواست کنندگان، زمینه سازی برای ارتباط بیشترمردم با مدارس، طرح زمزمه‌های قرآنی که در واقع آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم بدون نیاز به برگزاری کلاس‌های آموزشی است را از دیگر برنامه‌های جانبی این مرکز در مدت برپایی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برشمرد.
پایان پیام/

کد خبر 55314

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha