دومین همایش معرفی دستگاه های قرآنی برتر برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: قائم مقام رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به پایان یافتن دور دوم نخستین برنامه ملی بررسی و پایش عملکرد قرآنی دستگاه های کشور در ابتدای سال جاری، از برگزاری دومین همایش معرفی دستگاه و استان قرآنی برتر در هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام حمید محمدی، قائم مقام رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی، با اشاره به تبیین مستندات اجرای این برنامه ملی به بند 9 وظایف شورای توسعه فرهنگ قرآنی مبنی بر "ارزیابی و نظارت بر عملکرد دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیردولتی" مندرج در ماده 4 منشور توسعه فرهنگ قرآنی گفت: مطالعات پژوهشی پشتیبان منشور توسعه فرهنگ قرآنی بر ایجاد نظام پایش و نظارت بر عملکرد قرآنی دستگاه ها و مطالبات متعدد می باشند.

وی با اشاره به سابقه اجرای این برنامه در سال 93 خاطرنشان کرد: هیئت پایش و ارزیابی با رویکرد راهبردی و حمایتی، با حضور کارشناسانی به نمایندگی از دبیرخانه، مجمع مشورتی و کمیسیون های تخصصی شورای توسعه فرهنگ قرآنی و جریان های قرآنی در سال 1393 تشکیل شده که در پایان آن سال موفق به پایش از حدود بیست دستگاه و نیز بیست استان شده است.

حجت الاسلام محمدی افزود: در سال 94 این حرکت ادامه پیدا کرده و هیئت های پایش و ارزیابی به صورت میدانی عملکرد قرآنی حدود بیست دستگاه و نهاد دیگر را، به صورت راهبردی، مورد تحلیل و واکاوی میدانی قرار دادند.

قائم مقام رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی ادامه داد: علاوه بر روش میدانی و حضوری در این مرحله از پایش، همه دستگاه ها نوآوری های عملکردی در سال 94 خود را به صورت مبسوط به دبیرخانه شورای توسعه منعکس کردند تا مورد ارزیابی هیأت پایش قرار گیرد.

وی با اشاره به جایگاه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی استان ها در منظومه تقسیم وظایف و مأموریت های نهادهای راهبری نظام توسعه فرهنگ قرآنی از استان ها به عنوان جغرافیای هدف پیاده سازی اهداف و راهبردهای منشور توسعه فرهنگ قرآنی یاد کرد و تصریح کرد: در سال گذشته متأسفانه تشکیل این شوراها در استان ها نتوانسته است حداقل مطلوب را احراز کند ولی از بین حدود 30 استان، فعالیت چند استان تفاوت چشمگیری با سایرین داشته است که ان شاءالله در همایش هفته آینده که روز شنبه پنجم تیرماه برگزار خواهد شد اسامی آنها اعلام خواهد شد.

حجت الاسلام محمدی  مهم ترین هدف پایش شناسایی، آمایش و پردازش ظرفیت های قرآنی بالفعل و بالقوه نهادها را با رویکرد راهبردی جهت بازطراحی ساختارهای قرآنی و تقویت هم افزایی و کاهش موازی کاری ها دانست و اظهار امیدواری کرد با مشارکت حداکثری دستگاهد ها و فعالان زمینه قیام دسته جمعی به امر قرآن و تحقق عزم ملی و اراده هماهنگ مدیران ارشد نظام برای توسعه فرهنگ قرآنی بیش از پیش فراهم شود.

کد خبر 553486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha