تاسیس نظام جمهوری اسلامی بزرگترین عمل به قرآن کریم است

خبرگزاری شبستان: دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: اینکه امروز دستگاه ها و استان های برتر قرآنی معرفی می شوند خود نکته ای کلیدی است برای توجه به قرآن، اساسا تاسیس نظام جمهوری اسلامی بزرگترین عمل به قرآن کریم است که این عمل باید در دستگاه ها دیده شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان حجت الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه  فرهنگی و قرآنی کشور دومین همایش تجلیل ازدستگاه ها و استان های برتر قرآنی  کشور خطاب به متولیان قرآنی دردستگاه های کشور گفت:باید همواره قرآن کریم به عنوان زیرساختی ترین، اصولی ترین و مرجع ترین جایگاه ها در نظام فکری و طراحی برنامه ما در دستگاه ها مطرح باشد. باید جای جای اجرا و تطبیق قوانین اجرایی مطابق قرآن کریم باشد.

محمدی در ادامه این بخش از سخنان خود مطرح کرد: اگر بتوانیم فهم واضح و روشن از ساحت قرآن کریم داشته باشیم و بتوانیم قرآن کریم را نه بعنوان تبرک جویی و نه امری درحاشیه، بلکه در متن و بنیان تمامی حرکتهای خودمان و تنها مرجع رجوع برای حل مشکلاتمان در نظر بگیریم، می‌توانیم دستگاه های قرآن بنیان در جمهوری اسلامی راه اندازی کنیم.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی تصریح کرد: دستگاه های کشور امروز جزو وارثین قرآن کریم می باشند و مسئولین این دستگاه ها جزو راهبران این دستگاه ها، پاسخگوی این ارث بری از قرآن کریم هستند.

این فعال قرآنی از توجه دستگاه ها به قرآن کریم ابراز رضایت کرد و آن را ثمره نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: اینکه بعد 36سال از انقلاب اسلامی امروز دستگاه ها و استان های برتر قرآنی معرفی می شوند خود نکته ای کلیدی و اساسی است برای توجه به قرآن، اساسا تاسیس نظام جمهوری اسلامی بزرگترین عمل به قرآن کریم است که این عمل باید خود را در دستگاه ها معرفی کند.

حجت الاسلام محمدی در تشریح برنامه های  شورای توسعه  فرهنگی و قرآنی گفت: در دومین همایش بالغ بر 12 دستگاه و 5 استان بعنوان برترین های پایش شناخته شده اند. این گروه ها را امسال به 2 بخش تکریم و تحسین تقسیم کردیم.

دبیر شورای توسعه  فرهنگ قرآنی در پایان سخنان خود به نکات کلیدی و پیشنهادهای خود برای پیشبرد توسعه فرهنگ قرآنی توسط دستگاه ها و بانیان قرآنی کشور اشاره کرد که « تسریع در تدوین وتصویب اسناد راهبردی اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی و طرح های جامع» «تسریع در ایجاد مرکز هماهنگی و توسعه آموزش عمومی کشور در آموزش و پرورش» «تسریع در مبانی و الگوهای مطلوب سبک زندگی از دیدگاه قرآن» «تسریع در بازنگری نحوه پیگیری امورشورای هماهنگی  و گسترش فعالیتهای  قرآنی استانها» «تسریع در استقرار ساختار قرارگاه راهبری طرح ملی حفظ قرآن» و «تسریع در فعالسازی ساز و کارهای کمیسیون  تخصصی چهارگانه» از جمله این موارد هستند.

کد خبر 554212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha