آشنایی مخاطبان با روایات مرتبط با آیات قرآنی و گسترش فرهنگ تدبر در قرآن

خبرگزاری شبستان: مسئول غرفه همراه با ثقلین، گفت: آشنایی مخاطبان با روایات مرتبط با آیات قرآنی، گسترش فرهنگ تدبر در قرآن، ترغیب و تشویق جهت یادگیری مفاهیم قرآنی با استفاده از روایات، ختم قرآن کریم همراه با تدبر در آیات از اهداف برپایی این غرفه است.

صدیقه حق‌پرست، مسئول غرفه همراه با ثقلین (تدبر در قرآن با استفاده از روایات)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، با اشاره به اهداف و فعالیت‌های غرفه همراه با ثقلین گفت: در این غرفه ختم قرآن مجید با دیگر ختم‌های رایج در جامعه متفاوت است زیرا در ختم‌های رایج فقط آیه‌های قرآن روخوانی می‌شود اما در ختم قرآن همراه با ثقلین علاوه بر خواندن آیه‌های قرآن کریم تفسیرش نیز بیان می‌شود بدین شکل که آیه‌ها با احادیث و روایات  ائمه اطهار علیه السلام تطابق داده می‌شود.

وی افزود: به‌عنوان نمونه آیه‌ای که به عصمت پیامبر صلی الله علیه آله اشاره‌کرده است همراه با احادیث برای مخاطب توضیح داده می‌شود بدین‌وسیله مخاطب و علاقه‌مندان به یادگیری آیات به همراه تفسیر آن از زبان ائمه اطهار علیه‌السلام است ترغیب و تشویق می‌شوند.

مسئول غرفه همراه با ثقلین با اشاره به اهداف طرح همراه با ثقلین، عنوان کرد: در روایتی از پیامبر اکرم صلی‌الله علیه آله نقل‌شده که فرمودند؛ دو چیز گران‌بها قرآن و عترت را در بین شما به یادگار گذاشته‌ام به همین خاطر مسلمانان با خواندن آیات قرآن به همراه روایت‌ها از اهل‌بیت علیه‌السلام می‌توانند در زندگی‌شان تأثیرگذاری و کاربردی باشد.

وی ابراز کرد: زمانی که آیات قرآن به همراه اهل‌بیت علیه‌السلام تفسیر می‌شود علاوه بر این‌که آیات قرآن دل‌نشین‌تر شده خواننده با ائمه اطهار علیه‌السلام رابطه قبلی بیشتری خواهد داشت.

حق‌پرست هدف برپایی این غرفه را چنین معرفی کرده و خاطرنشان کرد: آشنایی مخاطبین با روایات مرتبط با آیات قرآنی،  گسترش فرهنگ تدبر در قرآن، ترغیب و تشویق جهت یادگیری مفاهیم قرآنی با استفاده از روایات، ختم قرآن کریم همراه با تدبر در آیات از اهداف برپایی این غرفه است.

کد خبر 553509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha