باید در حوزه فهم قرآن، کارهای بیشتری انجام شود

خبرگزاری شبستان: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همواره قاریان ما در رشته حفظ و تلاوت توانسته اند، مقامات ارزشمندی را در جهان کسب کنند اما در حوزه فهم قرآنی باید کارهای بیشتری انجام شود

به گزارش خبرنگار سرویس قرآن و معارف خبرگزاری شبستان از نمایشگاه قرآن، علی جنتی طی بازدید از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شعار این دوره از نمایشگاه "به سوی فهم قرآن" انتخاب شده است، گفت: ما در زمینه تلاوت و حفظ قرآن کارهای خوبی انجام دادیم و همواره قاریان ما در رشته حفظ و تلاوت توانسته اند، مقامات ارزشمندی را در جهان کسب کنند اما در حوزه فهم قرآنی باید کارهای بیشتری انجام شود.

جنتی تاکید کرد: امسال شعار نمایشگاه توجه به درک و فهم قرآنی است تا از این طریق زمینه فهم به قرآن فراهم شود تا ما بتوانیم در همه امور فهم قرآنی را سر لوحه کار خود قرار دهیم. در زمینه مفاهیم قرآنی کارهایی انجام شده است که همواره ما در ارشاد از آن حمایت می کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه آثار جدیدی توسط شخصیت های علمی و فرهنگی در ایران و خارج از کشور ارائه شده است که ما با حمایت از این محصولات می توانیم در جهت توسعه فرهنگ قرآنی گام برداریم.

وی تاکید کرد: ما علاوه بر این کارها باید از فیلم ها و داستان هایی نیز استفاده کنیم که در آنها به مفاهیم قرآنی توجه می شود فیلم هایی مثل حضرت یوسف، حضرت مریم، مردان آنجلس و امثال اینها تهیه شده است. فیلم حضرت موسی نیز یکی از فیلم هایی است که توسط مرحوم سلحشور دنبال می شد و ما باید از اینگونه کارها بیشتر بهره ببریم. نیازی نیست که حتما در فیلم های ما صرفا قرآن بخواند تا بگوییم این فیلم قرآنی است حتی می توانیم از مفاهیم قرآنی مثل صداقت و راستگویی و امانت داری و ... بهره ببریم و بر اساس این مفاهیم فیلم بسازیم.

جنتی گفت: ما باید حتما از مفاهیم قرآنی در فیلم ها و فعالیت های هنری و خوشنویسی خود بهره ببریم. همانگونه که می بینیم در این نمایشگاه آثار هنری و خوشنویسی هنرمندان بر روی چوب و سایر دستگاههای هنری عرضه شده است که این ها اقدامات خوبی است و باعث می شود جاذبه های قرآنی برای جوانان افزایش پیدا کند

کد خبر 553823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha