قاتلین دو محیط بان هرمزگانی  در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شدند

خبرگزاری شبستان: فرمانده انتظامی هرمزگان با تشریح جزئیات نحوه دستگیری قاتلین محیط بانان بندرعباسی، گفت: با اشراف اطلاعاتی پلیس، پدر و پسر مجرم در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، سردار عزیزالله ملکی امروز(5 تیرماه) در نشست خبری اظهار کرد: در پی گزارش وقوع درگیری مسلحانه بین شکارچیان غیر مجاز با محیط بانان در منطقه حفاظت شده گنو در ساعت 17:30 روز پنجشنبه سوم تیرماه جاری از طریق مرکز فرماندهی کنترل نیروی انتظامی، بلافاصله چندین تیم پلیس آگاهی استان و فرماندهی انتظامی شهرستان  به منطقه اعزام شدند.

 

وی افزود: پس از چندین ساعت جستجو، متاسفانه پیکر دو شهید محیط بان در محل حادثه کشف و به علت صعب العبور بودن منطقه، کار انتقال اجساد تا روز جمعه ادامه پیدا کرد.

 

سردار ملکی ادامه داد: 10 تیم مجرب متشکل از کارآگاهان پلیس آگاهی استان هرمزگان و فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان بندرعباس کار شناسایی و کشف این جنایت را از همان ساعات اولیه در دستور کار فرار دادند.

 

وی با بیان اینکه با اشراف اطلاعاتی پلیس، قاتلین که دو پدر و پسر 60 و 27 ساله و از اهالی روستای قلات بندرعباس می باشند، دستگیر شدند، عنوان کرد: 10 نفر از مرتبطین این جنایت نیز با مجوز دستگاه قضایی دستگیر شده اند.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان با اشاره به اینکه محیط بانان در جریان درگیری با شکارچیان متخلف بر اثر شلیک گلوله مستقیم به قلب و سر به شهادت رسیده‌اند، گفت: یک نفر از ساکنین روستای قلات بالا که در صحنه درگیری با محیط بانان بوده و با تماس با مرکز فوریت های 110 این جنایت را گزارش کرده بود، پس از دستگیری اعتراف کرد که برادر و پسر برادرش قاتلین محیط بانان هستند.

 

وی با بیان اینکه قاتلین سابقه کیفری ندارند افزود: با اشراف اطلاعاتی و از طریق فنی محل اختفای قاتلین در منطقه کوهستانی و صعب العبور مشرف به روستای قلات بالا شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه و چند ساعت درگیری مسلحانه، این دو نفر دستگیر شدند و در اعترافات اولیه بحث شکار غیرمجاز را دلیل ارتکاب جرم خود مطرح کردند.

 

سردار ملکی با اشاره به پیدا شدن دو پوکه فشنگ جنگی در محل جنایت، اذعان کرد: احتمال می‌رود که ضاربین ابتدا اسلحه محیط بانان را به سرقت برده و سپس با همان اسلحه آنها را به شهادت رسانده اند که پس از بررسی پرونده توسط کارشناسان آگاهی، اطلاعات دقیق تر آن اطلاع رسانی خواهد شد.

 

وی افزود: قاتلین به سرقت اسلحه محیط بانان و محل اختفای آن اعتراف کرده اند و هم اینک تیمی از ماموران نیروی انتظامی برای کشف اسلحه به محل اعزام شده اند.

 

فرمانده پلیس استان هرمزگان به درگیری دو نفر از اهالی روستای ایسین با نیروهای پلیس که پیگیر پرونده شهدای محیط بان بودند اشاره کرد و گفت: پس از تعقیب و گریز، عاقبت افراد یاد شده وارد منزلی در این روستا می شوند و با سلاح سرد به پلیس حمله می کنند که با شلیک ماموران یک نفر زخمی و در بازرسی از منزل 40 کیلو تریاک، 10 سانت شیشه، دو موتور سیکلت سرقتی و یک دستگاه خودرو پژو 405 کشف و در این رابطه دو متهم نیز دستگیر می شوند.

 

گفتنی است؛ محیط‌ بانان این منطقه به‌ نام‌های محمد دهقانی(متولد 1360) و پرویز هرمزی(متولد 1341) مانند سایر مناطق حفاظت‌شده، طی ماموریت گشت و کنترل در ضلع غربی منطقه حفاظت شده گنو، شکارگاه سیاتک و تنگه گچ در این درگیری به دست شکارچیان به شهادت رسیدند.

 

کد خبر 553963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha