دستگیری قاتلین زرگر یزدی در شهرهای غربی کشور

خبرگزاری شبستان: رئیس دادگستری استان یزد با اشاره به قتل یکی از زرگرین استان یزد در هفته گذشته گفت: با همکاری دستگاه های مربوطه قاتلین زرگر جوان یزدی در کمتر از یک هفته در شهرهای غربی کشور دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمدرضا حبیبی، رئیس دادگستری استان یزد امروز (3 مهر) در جمع اصحاب رسانه استان یزد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: ما امروز پیروزی، اقتدار، امنیت خود را مدیون خون شهدا هستیم و وظیفه ما این است که دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس را برای جامعه تبیین کنیم.

 

وی با اشاره به قتل یکی از زرگران استان یزد در هفته گذشته توسط سارقان افزود: خدا را شکر گذاریم که در کمترین زمان ممکن سارقین و قاتلان این جوان زرگر یزدی دستگیر شدند و اموال مسروقه نیز کشف شود.

 

رئیس کل دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: با تلاش و پیگیری شبانه روزی مامورین قضایی و انتظامی و سربازان گمنام امام زمان ( عج الله تعالی فرجه الشریف) این متهمین در یکی از استان های غربی کشور دستگیر شده اند که  هنوز به دستگاه قضا استان یزد تحویل داده نشده اند .

 

حبیبی تصریح کرد: این متهمین نمونه قتلی نیز در ملایر انجام داده اند که هم اکنون در این استان در حال پیگیری است و پس از بررسی ها آنها به استان یزد انتقال داده می شوند.

 

وی ادامه داد: متهمین دو برادر و سابقه دار هستند و این که در یزد همدستی داشته اند یا نه  هنوز مشخص نیست ولی آنچه که مسلم است این دو نفر اهل یزد نیستند.

 

رئیس کل دادگستری استان یزد با تشریح نحوه قتل زرگر یزدی بیان کرد: نحوه به قتل رساندن به استفاده از سلاح گرم نبوده و با طناب و پیچیدن آن به دور گردن و شکستن گردن  و خفگی بوده است.

 

حبیبی خاطرنشان کرد: ما شاهد نتیجه خوب هماهنگی و دستگاه های نیروی انتظامی، قضایی و اطلاعاتی بودیم به نحوی که توانمندی عوامل انتظامی و اطلاعاتی و شناسایی در دستگیری متهمین را در کوتاه ترین زمان ممکن نشان داد.

 

وی گفت: این افراد نزدیک به یک ماه در استان یزد حضور داشتند که با تحت نظر گرفتن اقدام به قتل و سرقت کرده بودند.

 

رئیس کل دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات ما شناسایی و دستگیری باند سارقین مسلح قبل از هرگونه اقدام بود که کشف دو سلاح کلاش، بیش از یکصد فشنگ جنگی نیز در این عملیات انجام شد و این سه نفر نیز هیچکدام از اهالی یزد نبودند.

 

حبیبی ضمن گلایه از برخی از سایت ها که به تشویش اذهان عمومی پرداختند، ادامه داد: هنر رسانه آرام کردن فضای جامعه و بررسی اتفاقات به صورت عقلانی است و در این راستا نباید آرامش و آسایش مردم را با هر اقدامی به هم بزنیم.

وی گفت: لزوم توجه جدی مردم و برخی صنوف به هشدارهای امنیتی، تجهیز واحدهای صنفی، استفاده از دزدگیر، فعال کردن آن، استفاده از قفل های رمز دار، هوشیاری در رفت و آمدها، اجرای دستور پلیس در بازگشایی و بستن مغازه از از جمله مواردی است که بخش های مختلف به خصوص برخی از صنوف باید رعایت کنند تا به مشکلات بعدی همراه نشوند.

 

رئیس کل دادگستری استان یزد بیان کرد:ما امیدواریم با انتقال این افراد به یزد در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون نوبت به این پرونده رسیدگی کنیم و مجازات آنها را اعمال کنیم.

کد خبر 575871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha