توجه به حقوق مردم، مهمترین اولویت سردفتران قرار گیرد

خبرگزاری شبستان: رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به اهمیت فعالیت و توجه قانونی سردفتران در اسناد گفت: توجه به حقوق مردم، مهمترین اولویت سردفتران قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد رضا حبیبی، رئیس کل دادگستری استان یزد امروز ( 7 دی) در جمع مسئولان و سردفتران استان یزد گفت: ما در جامعه نیازمند امنیت و نظم اجتماعی هستیم که نقش سردفتران میتواند بسیار در این جهت اثر گذار باشد.

 

وی افزود:  ما باید نظم را در جامعه در بخش های مختلف داشته بشیم و به منظور پیشگیری نیز تلاش های خوبی داشته باشیم و در این راستا نیز نقش سردفتران می تواند بسیار اثرگذار باشد زیرا در دفتر اسناد رسمی بسیاری از مشکلات کاهش پیدا می کند.

 

رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: اسناد رسمی در جامعه می تواند بسیاری از مشکلات را کاهش دهد و آمارها نیز نشان می دهد که معاملات رسمی کمترین میزان پرونده های حقوقی را در دادگستری داشته است.

 

حبیبی بیان کرد: سردفتران در جامعه مسئویت اجتماعی بالایی دارند زیرا قانونگذار اسناد رسمی را با اهمیت ویژه ای بدان نگاشته است.

 

وی افزود: در دفاتر ثبت اسناد باید توجه خاصی به قانون شود زیرا در صورت ایجاد اهمالی در بخش اسناد بسیاری از مشکلات ایجاد می شود و حقوق افراد در جامعه ضایع می شود.

 

رئیس کل دادگستری استان یزد بیان کرد: در این راستا حقوق مردم باید توجه ویژه ای داشته باشیم زیرا هر سردفتری در قبال فعالیت های خود مسئول است و باید مراحل را به صورت قانونی عمل کند.

کد خبر 597189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha