جشنواره رضوی باید افکار مردم دنیا را به معارف اهل بیت(ع) نزدیک کند

خبرگزاری شبستان: نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب جهان اسلام گفت: جشنواره رضوی باید خروجی آن طوری باشد که افکار و اندیشه مردم دنیا را به معارف اهل بیت (علیهم السلام) نزدیک کند. 

حجت الاسلام علیرضا ایمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با بیان اینکه ما به اسم پیروان اهل بیت(علیهم اسلام) برای ترویج فکر و اندیشه امام رضا (علیه السلام) در جهان وظیفه سنگینی داریم، اظهار داشت: امروز که ایران اسلامی به برکت خون شهدا به قدرت رسیده است اگر از این قدرت در راستای نشر فرهنگ اهل بیت(علیهم اسلام) استفاده نکنیم فردای قیامت باید پاسخگوی خون شهدا باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه بهترین بهانه برای ترویج فرهنگ و سیره رضوی، برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره رضوی است که در قالب هنر بروز می کند، گفت: این جشنواره فرصت خوبی برای شناسایی استعدادها نیز است.

 

نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب جهان اسلام با بیان اینکه جشنواره رضوی بدلیل اینکه بعد فکری فرهنگی دارد نه سیاسی استقبال خوبی از آن صورت می گیرد، افزود: یکی از راههای خوب تبلیغ معارف اهل بیت(علیهم السلام) در جهان همین جشنواره رضوی و امثالهم است.

 

حجت الاسلام ایمانی با اشاره به این سخن از امام رضا(علیه السلام) که فرمودند« اگر معارف ما را با زبان خوب و سلیقه درست به مردم بگویید مردم دنیا پیرو ما می شوند»، اظهارداشت: هر کجا توانستیم هنرمندانه و با سلیقه خوب و انتخاب صحیح، معارف اهل بیت(علیهم السلام) را بگوییم مردم دنیا عاشق اهل بیت شدند، چراکه آنها تشنه معارف اهل بیت هستند و این معارف اگر در قالب هنر باشد بیشترین تاثیر را خواهد داشت.

 

وی گفت: جشنواره رضوی باید خروجی آن طوری باشد که افکار و اندیشه مردم دنیا را به معارف اهل بیت نزدیک کند.

 

نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب جهان اسلام با بیان اینکه اگر از این فرصت درست استفاده کنیم و پنانسیل ها را در راستای شناسایی ظرفیت ها بکار گیریم، اجر و پاداش معنوی به همراه خواهد داشت، افزود: اگر نتوانتیم انجام وظیفه کنیم کفر نعمت است و چوب آن را خواهیم خورد.

 

 

 

کد خبر 555066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha