استقبال جوانان از ارائه دین با زبان هنر/ برگزاری کارگاه حضوری در تولید ‌آثار فاخر موثر است

خبرگزاری شبستان: داور پنجمین جشنواره ملی نقاشیخط و حروف نگاری رضوی گفت: ارائه دین با زبان هنر همواره مورد توجه جوانان بوده است و از سوی دیگر تاثیر خوبی بر روی هنرمندان و شخصیت آنها نیز می گذارد.

احمد آریامنش، استاد انجمن خوشنویسان ایران و داور پنجمین جشنواره ملی نقاشیخط و حروف نگاری رضوی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: جشنواره رضوی از نظر محتوایی، در زمزه یکی از جشنواره های مهم کشور است.

 

وی با اشاره به اینکه ارائه دین با زبان هنر همواره مورد توجه جوانان بوده است، افزود: از سوی دیگر هنرمندان نیز برای ارائه دین در قالبهای هنری باید به سراغ مطالعه و تحقیق در تاریخ زندگی ائمه معصومین (علیهم السلام) بروند که این مهم تاثیر خوبی بر روی هنرمندان و شخصیت آنها نیز می گذارد.

 

داور پنجمین جشنواره نقاشیخط و حروف نگاری رضوی به دست اندرکاران برگزاری این بخش از جشنواره توصیه کرد در صورت امکان این جشنواره در سه قسمت برگزار شود که در بخش نخست هنرمندان آماتور بتوانند تنها نسبت به ارسال اثر (خارج از بخش مسابقه) و تنها برای ارزیابی آثار تولید شده خود اقدام کنند، بخش دوم مختص جشنواره و رقابت آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره باشد و بخش سوم نیز ویژه اساتید درنظر گرفته شود تا آثار اساتید نیز برای استفاده جوانان به این جشنواره ارائه شود.

 

آریامنش همچنین برگزاری بخش کارگاهی قبل از جشنواره را در ایجاد انگیزه و شور و هیجان در هنرمندان برای رقابت در تولید آثار فاخر بسیار مهم دانست و اضافه کرد: این بخش علاوه بر ایجاد حس رقابت بین شرکت کنندگان، موجب جریان سازی خبری و آشنایی مردم با این جشنواره می شود.

 

وی به میزبانی خراسان جنوبی در پنجمین جشنواره ملی نقاشیخط و حروف نگاری رضوی اشاره کرد و یادآور شد: خراسان جنوبی به دلیل داشتن هنرمندان خوب،‌ ظرفیت و قابلیت خوبی در میزبانی این بخش از جشنواره دارد.

 

گفتنی است، احمد آریامنش، استاد انجمن خوشنویسان ایران در سال ١٣٤٧ هجری شمسی در شهر همدان دیده به جهان گشود. او که بنیانگذار اولین خط ایرانی پس از گذر پنج قرن از خلق آخرین سبک شناخته شده خط ایرانی است، خط زیبای کرشمه را در سال ١٣٧١ و خط سفیر را در سال ١٣٨٥ به جامعه هنری ایران و جهان ارائه کرد.

 

آثار احمد آریامنش، در دو سبک سنتی و مدرن خلق شده است. در آثار سنتی ایشان، آنچنان هنر اصیل خط ایرانی جلوه گر می شود که گویی نوای دلنشین تار به شیوه خط، بر بینندگان نمایان می گردد. آثار مدرن او نیز بیانگر نگاه وی به ارتباط بین ناشناخته های این جهان و حالات انسانی است.

 

لازم به ذکر است؛ پنجمین جشنواره ملی نقاشیخط رضوی از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه السلام) با گستره ملی در دهه کرامت در خراسان‌جنوبی برگزار خواهد شد.

کد خبر 555681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha