ترویج قرآن و ایثار از رسالت های فرهنگ و ارشاد اسلامی

خبرگزاری شبستان: معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، ترویج قرآن و عترت(علیهم السلام) و ایثار و شهادت را از رسالت های فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قائمشهر، محمد فوقی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، شب گذشته (13تیر) در جشن بزرگ رمضان با عنوان «نقطه صفر عاشقی»در بوستان ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) قائمشهر، ترویج و اشاعه بیش از پیش قرآن و عترت(علیهم السلام) و ایثار و شهادت را از رسالت های فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست.

 

وی اظهار کرد: این موارد مهم را با زبان های مختلف نظیر زبان هنر می توان در جامعه گسترش داد و بین آحاد مردم جامعه، نهادینه کرد.

 

فوقی بیان کرد: هنر را می توان از بهترین ابزاری دانست که در انتقال مفاهیم ارزشمند معجزه پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) و اهداف خاندان عصمت و طهارت(علیهم السلام)، نقش مهمی بر عهده دارد.

 

وی ابراز کرد: خلق آثار فاخر و ارزشمند از سوی هنرمندان متعهد و ارزشی در بازگو کردن آفریده های پروردگار لایزال، بسیار تاثیرگذار است که می طلبد به خلاقان این آثار مانا و یادگارهای آنها، توجه ویژه صورت گیرد.

 

فوقی تصریح کرد: کلام وحی، سراسر زیبایی و هنر پروردگار در ابعاد مختلف است که امشب به همت هنرمندان خوشنویس، کتابت می شود و به عنوان یادگاری جاودان از آنها، باقی می ماند.

 

وی گفت: رونمائی از سردیس شهید محمد بلباسی از شهدای مدافع حرم و مسئول راهیان نور استان نیز از برنامه های ارزشی به شمار می آید که این شهید چندی پیش در سوریه به درجه رفیع شهادت، نائل شد.

 

فوقی اظهار کرد: حاضر بودن در جمع خانواده معظم و معزز شهدا را افتخاری بزرگ می دانم چرا که آسایش، امنیت و تمام افتخارات ارزشمند را مدیون شهدا هستیم و باید به اهداف والای آنها، پایبند بود و در رفتار و گفتار به کار گرفت.

 

به گزارش شبستان، رونمائی از سردیس شهید بلباسی، از شهدای مدافع حرم، کتابت وحی، اجرای تواشیح از جمله برنامه های این مراسم بود.

 

 

کد خبر 556163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha