مبلغان اخلاص را سر لوحه کار خود قرار دهند

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه دراستان سمنان به خصوصیات یک مبلغ واقعی، اشاره کردوگفت: مبلغان باید اخلاص را سر لوحه کار خود قرارداده واز منبر که بعنوان ابزار تاثیرگذار است برای رضای خدا بهره گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ آیت الله سید محمد شاهچراغی امروز(15 تیر) در نشست با رئیس و مبلغان اعزامی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان با اعلام این مطلب ادامه داد: روحانیون در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی وجامعه نقش بسزایی دارند.

 

وی با تاکید براینکه مبلغان باید با بسترسازی مناسب، در تحقق احکام الهی و منویات مقام معظم رهبری اهتمام ویژه ای داشته باشند افزود: نزدیکی مبلغان با قشر نوجوانان و جوانان جامعه و آشنایی و آگاهی بخشیدن آنها درباره مسائل دینی و مذهبی، هجمه فرهنگی دشمنان، شبهه افکنی در دین و احکام شرعی نیز ضروری است.

 

آیت الله شاهچراغی با تأکید بر اهمیت تبلیغ در بین آحاد مردم افزود: اساس کار روحانیون تبلیغ دین مبین اسلام و ترویج مکتب علوی و شناساندن اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه وآله وسلم) است و در این برهه از زمان که اسلام آمریکایی قصد رخنه در اندیشه جوانان دارد، وظیفه مبلغان و روحانیت سنگین‌تر است.

 

مبلغان باید اهل مطالعه و به روز کردن اطلاعاتشان باشند

امام جمعه سمنان وحدت و انسجام در بین آحاد جامعه را یک ضرورت برای جهان اسلام خواند و گفت: مبلغان دین وحدت و انسجام در بین آحاد مردم را سرلوحه کار تبلیغ خود قرار داده ،چراکه اتحاد و همبستگی می‌تواند یک جامعه را از گرفتاری‌ها نجات دهد و کشور را متحول سازد.

 

وی با تاکید بر اینکه مبلغان باید اهل مطالعه و به روز کردن اطلاعاتشان باشند افزود: فضل، علم، نظم و پاسخگویی به مسائل و شبهات مردم از ویژگی های بارز یک مبلغ است.

 

آیت الله شاهچراغی جهت پاسخگویی به احکام و مسائل شرعی مردم، آشنا بودن مبلغان به احادیث، روایات، صحیح خوانی احادیث، روایت و قرآن و سلیقه داشتن در انتخاب مباحث، موقعیت شناسی، مطالعه و دلسوزی را ضروری دانست وافزود: مبلغان و روحانیون از روشهای نوین و جذاب در ارائه مطالب استفاده کنند.

 

شناساندن هویت ملی و دینی به جوانان از مهمترین وظایف مبلغان است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان نیز دراین نشست با بیان اینکه مبلغان دینی نقش بسزایی در ترویج مسائل دینی و مذهبی دارند، ابراز داشت: شناساندن هویت ملی و دینی به جوانان از مهمترین وظایف مبلغان است.

 

حجت الاسلام غلامرضا زاهدی با اشاره به اینکه تبلیغ از مهمترین رسالت انبیاء و امامان معصوم (علیه السلام) بود اظهار داشت : امروز هم مبلغان باید با حفظ جایگاه و شناخت رسالت الهی خود نسبت به انجام امور محوله خود بیش از پیش همت کنند.

 

وی دفاع از دین اسلام و جلوگیری از آسیب زدن به این دین الهی را از رسالت مبلغان دانست وعنوان کرد: مصون نگه داشتن دین خدا از تحریف ها و تهاجم ها، از مهم ترین وظایف مبلغان بوده و یک مبلغ در کنارسخنرانی وظیفه هدایت و راهبری را نیز برعهده دارد.

 

زاهدی با بیان اینکه  یک مبلغ باید با  استفاده از شیوه های مناسب درسخنرانی ها، گرایش نوجوانان و جوانان را به فراگیری علوم دینی بیشتر کند افزود:  وظیفه این قشر، رسالتی ساده نبوده و مبلغان رسالت سنگینی را برعهده دارند که کاهش آسیب‌های اجتماعی و رشد آگاهی و بصیرت جامعه از نتایج تبلیغ آنها به شمار می رود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان افزود: ۳۳ مبلغ بومی و غیر بومی برای بیان موضوعاتی نظیر احکام رمضان، شبهات دینی، شناساندن فرقه های نوظهور، اقتصاد مقاومتی، حجاب و عفاف، مسائل اجتماعی خانواده و ... از سوی معاونت و دفتر تبلیغ اداره تبلیغات اسلامی سمنان، به نقاط مختلف این شهرستان اعزام شدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 556415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha