دبیرخانه جشنواره ملّی خوشنویسی رضوی در البرز با ۴۸۰ اثر هنری به ایستگاه داوری رسید

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: جشنواره ملّی خوشنویسی رضوی در استان البرز با دریافت ۴۸۰ اثر هنری از هنرمندان خوشنویسی با محوریت امام رضا (علیه السلام) به ایستگاه داوری رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، ارتفاعات رشته کوه البرز که از منطقه مازندران و گیلان تا آخرین استان کشور یعنی استان البرز کشیده شده است، همواره به وسعت گوهر وجودی هنرمندان، فرهنگ دوستان، اندیشمندان این استان بلند، با عظمت و همیشه سرافراز و نام آوازه است.

 

و اما؛ این روزها فصل سرافرازی و افتخار دیگری برای استان البرز به واسطه مسند نشینی خوشنویسان رضوی آغاز شده است.

 

فصلی که در هفته فرهنگ استان همزمان با برپایی ویژه برنامه های متنوع و پربار فرهنگی است. آنچنان که مقدمه این فصل را برپایی پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت استان بدانیم، اوج آن را باید در برگزاری جشنواره ملّی رضوی خواند.

 

 

شاید بتوان، ماحصل ویژه برنامه های هفته فرهنگ در استان البرز را با ذکر تئوری استاد مهران رجبی، پژوهشگر این استان خلاصه کرد و آن این است که « تهران مغز ایران و البرز قلب ایران است» و چنانچه دقیق تر نگاه کنیم، درمی یابیم که این تئوری خیلی از واقعیت دور نیست.

 

برگزاری جشنواره ملّی رضوی با همت استان البرز، فرصتی را فراهم آورد تا گفتگویی با سید موسی حسینی کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز داشته باشیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، در خصوص برپایی این جشنواره گفت: جشنواره رضوی در 31 استان کشور برگزار می شود، که در بخش خوشنویسی این جشنواره ملّی برعهده این استان است.

 

به گفته این مسئول، سال گذشته استان البرز متولی برگزاری مسابقه ملی کتابخوانی رضوی بود و در سال جاری نیز با دریافت 480 اثر هنری از خوشنویسان مطرح و به نام کشوری با موضوع رضوی این جشنواره را برگزار می کند.

 

این مسئول در خصوص روند اجرای جشنواره توضیح داد: داوری ها در خصوص آثار دریافتی در بخش های خط نستعلیق، ثلث، خط شکسته و خط تحریری به جشنواره انجام شده است.

 

در ادامه وی تصریح کرد: اختتامیه جشنواره رضوی 18 مرداد سال جاری با حضور مسئولان کشوری برگزار می شود.

 

کد خبر 558079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha