قبرستان بقیع قدمگاه پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) بوده است

خبرگزاری شبستان: استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت قبرستان بقیع گفت: قبرستان بقیع محل حضور و توجه پیامبر و اهل بیت علیهم السلام‌ بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، استاد حوزه و سخنران مذهبیی شب گذشته در جمع نمازگزاران این مسجد با اشاره به هشتم شوال، سالروز تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام به دست وهابیون، اظهار کرد: تمام مورخان در کتاب‌های خود بیان کردند که قبرستان بقیع حرم و گنبد داشته و ضریح هشت گوش زیبایی روی قبور ائمه علیهم السلام قرار داشته است که این حرم و بسیاری از آثار اسلامی توسط وهابیون تخریب شد و از بین رفته است.

 

وی ادامه داد: گروه‌های تکفیری مانند داعش و النصره و تفکر تکفیری و کشتار و قتل و عام زاییده تفکر وهابیت است. در سیره اهل بیت علیهم السلام هیچگاه چنین تفکر و برخوردی حتی با بدخواهان وجود نداشته است.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه قبرستان بقیع محل حضور و توجه پیامبر صل الله و علیه و آله و اهل بیت علیهم السلام‌ بوده، گفت: پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: «صدها نفر از این قبرستان به بهشت می‌روند و مقام شفاعت دارند.» این مکان بسیار مورد توجه معصومین علیهم السلام بوده و روایت‌های مختلفی از حضور و توجه این حضرات در خصوص بقیع بیان شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در ادامه سخنان خود به تشریح آثار دنیوی و اخروی زیارت قبور پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و ائمه اطهار علیهم السلام پرداخت.

 

کد خبر 558170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha