خانواده مهمترین بخش تربیت دینی و عفیفانه است

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه خانواده مهمترین بخش تربیت دینی و عفیفانه است گفت: مسئله عفاف و حجاب صرفا به کشور ما معطوف نیست بلکه این مقوله فرهنگی و دینی مرتبط با جامعه جهانی مسلمین است.

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت الاسلام خاموشی،رئیس سازمان تبلیغات اسلامی دراختتامیه جشنواره چادرهای آسمانی که در سالن همایش کانون پرورش فکری کودکان برگزار شد با بیان اینکه خانواده مهمترین بخش تربیت دینی و عفیفانه است گفت: مسئله عفاف و حجاب صرفا به کشور ما معطوف نیست بلکه این مقوله فرهنگی و دینی مرتبط با جامعه جهانی مسلمین است. فرهنگ عفاف و حجاب به عملکرد نظام های متفاوتی از جمله فرد، خانواده ، اجتماعاتی اعم از محله ، محیط تحصیل، کار و محیط های عمومی مربوط می شود .

 

 وی با بیان اینکه خانواده مهم ترین رکن در تربیت دینی و گسترش فرهنگ عفاف و اخلاق مداری است گفت: درحوزه فرهنگ عفاف همه نهادهای مسئول باید پای کار باشند و صرفا نیروی انتظامی در این حیث مسئول و متولی نیست.
 

 

حجت الاسلام  خاموشی با اشاره به نقش ابزار ارتباطاتی در عصر حاضر عنوان کرد: در گذشته تأثیر رسانه به میزان کنونی نبود امروز میزان دریافت هر شخص از تولیدات رسانه ای بسیار گسترده شده است و این دسترسی نیز تعاریف متعددی دارد

 

خاموشی افزود: فرهنگ تولیدی(تولیدمحور) ناهمگون با فرهنگ ماست و ضرورت دارد تا به این مسئله رسیدگی شود. زیرا اگر اجتماع از افراد بی‌مبالات تشکیل شده باشد نمی‌تواند وضعیت اخلاقی درستی داشته باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی در حیطه وظیفه خودش اقدامات خوبی انجام داده است. اگر چه ظلم‌هایی به این نیرو شده است.اگر نهادهای فرهنگ‌ساز نهادهای تحقیقاتی و پژوهشی و محافل مساجد و دینی دست به دست هم بدهند و کارکردهای خودشان را انجام دهند قطعا نیروی انتظامی مفهوم واقعی خود را پیدا خواهند کرد.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: عصر سوم رسانه که در حال گذر است زمان برگشت به خانواده ها است اما خانواده ای که در آن هر شخصی به یک ابزار ارتباطاتی مشغول است.
 

 

وی با بیان اینکه این شیوه " فرهنگ مهاجم " اطلاق می شود،گفت: اینکه مسئولان ذیربط در این حوزه چه اقداماتی انجام داده اند و یا چه برنامه هایی تعریف و تدوین شده است بسیار مهم است.
 

حجت الاسلام خاموشی  افزود: هر چند در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب خانواده مهم ترین رکن است اما باید گفت، اجتماع ما تشکیل یافته از خانواده ها ست بنابراین باید تمرکز بر خانواده ها و ترویج فرهنگ عفاف صورت بگیرد.
 
  

وی تصریح کرد: اگر نهادهای فرهنگ ساز و آموزشی و تربیتی اقدامات خود را به موقع و درست انجام دهند حتما نیروی انتظامی نیز در جایگاه وظایف خود معنای واقعی پیدا می کند .
 

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: یادآوری مسئولیت دیگر نهادها در حوزه فرهنگ و عفاف یکی از پیام های این همایش است .امید است نهادهای فرهنگی و تربیتی، همانند نیروی انتظامی به موقع و دلسوزانه در این حوزه عمل کنند.

کد خبر 558320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha