اولین مرکز اوتیستیک در استان اردبیل افتتاح می شود

خبرگزاری شبستان: مدیر کل سازمان بهزیستی استان اردبیل از افتتاح اولین مرکز اوتیستیک در اردبیل خبر داد و گفت: مرکز نگهداری کودکان اوتیسم همزمان با هفته بهزیستی به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، بهزاد ستاری، مدیر کل سازمان بهزیستی استان اردبیل امروز (24 تیرماه) در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: اولین مرکز کودکان اوتیسم با ظرفیت 40 نفر همزان با هفته بهزیستی در اردبیل راه اندازی می شود.

 

وی با گرامیداشت هفته بهزیستی از 22 لغایت 28 تیرماه، افزود: پروژه های بسیاری برای این هفته آماده افتتاح هستند که مرکز کودکان اوتیسم، کمپ ترک اعتیاد زنان، کاگاه تولیدی و حمایتی معلولان و چهار گروه همیار زنان سرپرست خانوار از جمله آنها است.

 

ستاری افتتاح سه مرکز سلامت روان محلی، 6 مرکز ارائه خدمات روان شناسی و 28 مهد کودک شهری و روستایی را از دیگر طرح های قابل افتتاح هفته بهزیستی عنوان کرد و بیان داشت: خدمات بهزیستی در حوزه های پیشگیری، توانبخشی، اجتماعی و مسکن و اشتغال ارائه می شود.

 

مدیر کل سازمان بهزیستی استان عملکرد این سازمان در حوزه تامین مسکن را یادآور و متذکر شد: در سال 94 مسکن 68 واحدی معلولان تحویل جامعه هدف شد و علاوه بر این مسکن 653 واحدی نیز در حال احداث است که امیدواریم با کمک خیران گرامی و اعتبارهای دولتی هر چه زودتر به اتمام برسد.

 

این مقام مسئول با اعلام این مطلب که 541 مورد مرکز غیر دولتی در حوزه ایجاد اشتغال معلولان فعالیت می کند، تصریح کرد: 498 مورد اشتغال توسط این مراکز ایجاد شده است که امیدواریم با گسترش فعالیت های این مراکز جامعه هدف بهزیستی از نبود اشتغال رنجی تحمل نکند.

 

۵۰ مورد اولویت و نیاز پژوهشی را استخراج کرده ایم

ستاری از انجام پروژه های مطالعاتی و همکاری های پژوهشی با دانشگاه های استان در خصوص طرح ها و پژوهش های بهزیستی خبر داد و گفت: در این راستا 50 مورد اولوین و نیاز پژوهشی را استخراج کرده و به دانشگاه های استان ارجاع داده ایم.

 

مدیر کل سازمان بهزیستی استان در پایان سخنان خود با بیان اینکه در سال گذشته سه مورد طرح مطالعاتی داشتیم که یکی از آنها بررسی میزان شیوع و علل معلولیت های کودکان زیر 14 سال بود، خاطر نشان کرد: ازدواج های فامیلی، ضربه به شکم مادر در دوران بارداری و RH مادر علل شیوع این معلولیت ها تشخیص داده شد و طبق بررسی های انجام یافته در سال 94 درصد شیوع این نوع معلولیت در استان اردبیل نزدیک چهار درصد بود.

 

کد خبر 558491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha