بهره مندی ۴۲۰هزارمازنی از خدمات بهزیستی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه ۲۴۰هزار نفز مازنی به صورت مستمر و غیر مستمر از خدمات بهزیستی استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: همچنین دوهزار و ۵۰۰شغل پایدار به همت این سازمان در استان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، سعید آرام، مدیرکل بهزیستی مازندران امروز(24تیر) در نشست خبری هفته بهزیستی به میزبانی شیرخوارگاه شکوفه مرکز استان با بیان اینکه بهزیستی بیش از 150فعالیت برای جامعه هدف این سازمان ارائه می نماید، اظهار داشت: تمامی فعالیت های این سازمان در راستای توانمندسازی این جامعه هدف و نیل یافتن به سمت بهتر زیستن است.

 

وی با بیان اینکه خدمات این سازمان از قبل تولد تا بعد از مرگ، شامل حال افراد تحت پوشش می شود، گفت: با توجه به رویکرد دولت یازدهم درخصوص پرداختن به مسایل اجتماعی، ریاست جمهوری دولت تدبیر و امید تاکنون بیش از 30مرتبه از مراکز خدماتی بهزیستی بازدید بعمل آوردند.

 

این مسئول تعداد افراد زیرپوشش بهزیستی مازندران را 50هزار نفر اعلام کرد و گفت: 13هزار زن سرپرست خانوار از خدمات بهزیستی استان استفاده می کنند.

 

آرام به خانه دار شدن 138خانوار شهری و 127 خانوار روستایی استان که واجد 2معلول و بیشتر بودن اشاره کرد و افزود: تاکنون 76مورد مسکن در روستاها و 36مسکن در مناطق شهری تحویل خانواده های تحت حمایت بهزیستی شده است.

 

وی با بیان اینکه باقی واحدهای مسکونی تا پایان سال 95 به خانواده های معلولین استان تحویل داده می شود، یادآورشد: طی فرآیند دوساله  بیش از 2میلیارد تومان وسایل خدماتی نظیر ویلچر و سمعک به واجدین شرایط  اهدا شد.

 

آرام با بیان اینکه 370معلول و سالمند اهل مازندران از خدمات پرستاری و مراقبتی معلولین در منزل بهره می گیرند، افزود: با ایجاد این طرح بیش از 80نفر مشغول کار شدند.

 

وی با اشاره به اینکه بهزیستی استان در سال های 93-94 رتبه اول حوزه اشتغال را از آن خود کرده، اضافه کرد: دوهزار و 500شغل پایدار در سال 94 در این استان به همت بهزیستی ایجاد شده است.

 

آرام با بیان اینکه 240هزار نفز مازنی به صورت مستمر و غیر مستمر از خدمات بهزیستی استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: بسیاری از فعالیت های این سازمان شامل حال آحاد جامعه می شود.

 

وی به تاکیدات و هشدار رهبرمعظم انقلاب (دامت برکاته) درخصوص اعتیاد و طلاق اشاره کرد و گفت: مازندران جزء استان هایی بوده که بایستی برنامه پیشگیری از این دو آسیب اجتماعی ارائه می کرد که با انعقاد تفاهم نامه با برخی از دستگاه های اجرایی استان مقداری حوزه طلاق و اعتیاد مورد کنترل قرار گرفتند.

 

آرام با اشاره به اهمیت ارائه خدمات مشاوره به زوجین در شرف طلاق، اظهار داشت: تلاش داریم مراکز مشاوره در کنار دادگاه های خانواده مستقر شوند.

 

وی با تاکید اینکه آموزش و تغییر نگرش در جامعه امری ضروری و اجتناب ناپذیر است، افزود: آموزش مهارت های زندگی یک فرآیند بلند مدت است.

 

آرام با اشاره به اینکه خدمات اورژانس اجتماعی از طریق شماره تماس123در سراسر استان و بصورت شبانه روزی درحال ارائه می باشد، گفت: بیشتر تماس ها به اورژانس به خودکشی، همسر آزاری، کودک آزاری و...اختصاص دارد.

 

وی با بیان اینکه طی انعقاد 4تفاهم نامه مابین بهزیستی استان و دیگر ارگان ها تلاش شده تولد نوزاد معلول کاهش یابد، تصریح کرد: مراکز مشاوره ژنتیک تاپایان شهریورامسال در تمامی شهرستان های استان ایجاد خواهد شد.

 

آرام با اشاره به اینکه 12هزار معلول ذهنی تحت پوشش خدمات بهزیستی مازندران قرار دارند، عنوان داشت: مقررگردیده با همکاری اداره ثبت اسناد استان هیچ مورد صیغه عقد تا قبل از گذراندن مشاوره ژنتیک توسط زوجین، ثبت نشود.

 

وی از انجام طرح اجباری غربال گری نوزادان از لحاظ اختلالات شنوایی و بینایی خبر داد و یادآورشد: سعی شده با همکاری اداره ثبت احوال استان هیچ شناسنامه ای بدون ارائه گواهی تست غربال گری نوزاد صادر نشود.

 

آرام بیان داشت: تاکنون 815کودک در بخش شنوایی و 8هزار و500کودک در بخش کم بینایی شناسایی و از خدمات جلوگیری درخصوص پیشرفت بیماری بهره مند شدند.

 

وی با اشاره به فعالیت877مهدکودک استان، اظهار داشت: 476روستا مهد،19مهد در مناطق آسیب خیز و 8آدینه مهد در مازندران به 30هزار کودک زیرشش سال خدمات ارائه می نمایند.

 

آرام به سوء تغذیه برخی کودکان در مهدهای مناطق کم برخوردارو حاشیه نشین اشاره کرد و گفت: تلاش شده یک وعده غذای گرم برای پیشگیری از سوء تغذیه کودکان، به یکهزار و 700کودک در 77مهد استان با صرف اعتباری بالغ بر5میلیارد ریال تعلق گیرد.

 

وی درباره اقدامات انجام شده برای طرح کارزار رسانه‌ای در استان، یادآور شد: در این طرح تلاش کردیم که آسیب‌های ناشی از مصرف شیشه را به صورت فشرده و جدی در اختیار خانواده‌ها قرار دهیم و بررسی‌ها در این ارتباط انجام شد، به عنوان نمونه در مصرف شیشه به این نتیجه رسیدیم که مصرف شیشه در صنف ورزشکاران و آرایشگران بیشتر از سایر صنوف است که در این حوزه آموزش‌هایی انجام شد.

 

آرام از افتتاح نخستین مرکز ضایع نخاعی مازندران در هفته بهزیستی خبر داد و گفت: ساختمان این مرکز از طریق شهرداری ساری و تجهیزات این مرکز از طریق سفارت ژاپن و ماشین ویژه تردد معلولان توسط بهزیستی در نظر گرفته شد و این مرکز با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور افتتاح میشود.

 

وی درباره میزان مشارکت مردم و خیرین در بهزیستی، عنوان داشت: خیرین به صورت نقدی 60 میلیارد ریال و به شیوه مشارکت غیرنقدی و خدماتی، 211 میلیارد ریال کمک کردند .

 

آرام درپاسخ به سن اعتیاد دانش آموزان، اظهار داشت: براساس آمار اعتیاد از لحاظ گروه سنی، سن اعتیاد رو به کاهش است و تمرکز پیشگیری باید در سنین نوجوانان و جوانان مورد توجه باشد.

 

وی به فعالیت 20مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست در استان اشاره کرد و گفت: این مراکز در مازندران به همت خیرین اداره می شوند.

 

آرام در پاسخ به سؤالی درباره خرید و فروش کودکان، گفت: گزارش‌هایی در این ارتباط داشتیم که در مناطق حاشیه و آلوده بود.

 

                                                                                                                 

کد خبر 558553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha