طلاب باید از نظر سیاسی، اجتماعی و حس انقلابی رشد کنند/ شوراهای علمی و مذهبی جدی گرفته شود

خبرگزاری شبستان: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: فرد طلبه باید از نظر سیاسی، اجتماعی و انقلابی رشد کند و باید زمینه ای فراهم کرد که طلبه جریان های سیاسی و رخدادهای دنیا را به خوبی تحلیل کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله علیرضا اعرافی امروز (28 تیر) در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استانی در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه طی سخنانی با اشاره به فعالیت مدیران حوزه های علمیه گفت: مدیران حوزه ها به عنوان مسئولان حرکت علمی و ایمانی طلاب هستند که باید سردمداران اخلاق و ادب باشند.

 

وی تصریح کرد: مدیر باید الگو باشد و نباید مدیر صرفا اداری رفتار کند چرا که این امر سودی نخواهد داشت و مدیری موفق است که همیشه اخلاق را حفظ کرده و جایگاه مدیریتش بر اخلاقش تاثیری نداشته باشد.

 

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر گسترش فعالیت های علمی در حوزه ها گفت: مدیران باید در این زمینه تلاش کنند و باید بدانیم که مدیریت علمی نیازمند شخصیت علمی است و نباید مدیر جایگاه درسی و علمی خود را فراموش کند.

 

آیت الله اعرافی  گفت: حوزه های علمیه دارای جایگاه بسیار ارزشمند و رفیعی هستند و باید مدیران و طلاب این موضوع را بدانند و علمای گذشته را معرفی کنند.

 

وی افزود: نباید به تربیت تک بعدی طلاب بپردازیم و باید از این موضوع پرهیز شود و باید یک فرد طلبه در همه جنبه های رشد یابد.

 

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر ارتباط و تعامل گسترده میان طلاب و مدیران گفت: مدیر حوزه باید در این راستا اقدام کند و به مسائل مدیریتی و تربیتی اهتمام داشته باشد.

 

آیت الله اعرافی گفت: باید نگاه کلان به کارها داشته باشیم و مدیر حوزه باید دور اندیش و آینده نگر باشد و اگر چنین موضوعی رقم خورد از مشکلات جلوگیری خواهد شد.

 

وی افزود: باید طلاب و اساتید را به گونه ای پرورش دهید که در مدیریت مدارس به شما کمک کنند و با ایجاد یک ساز و کار مناسب زمینه آموزشی و تربیتی با مشارکت آنها را فراهم آورند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: باید شوراهای علمی و مذهبی را جدی گرفته و تا می توانیم در مشارکت اساتید و طلاب درامور فرهنگی و علمی مدارس تلاش داشته باشیم.

 

وی گفت: فرد طلبه باید از نظر سیاسی، اجتماعی و انقلابی رشد کند و باید زمینه ای فراهم کرد که طلبه جریان های سیاسی و رخدادهای دنیا را به خوبی تحلیل کند.

 

آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه بر نوسازی و تحول اعتقاد و باور دارم گفت: این موضوع خوب است اما نباید ارزش های گذشته را نیز فراموش کنیم و باید به آن پایبند بود.

کد خبر 559329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha