خبرنگاران در آشنا کردن مردم با سیره امام رضا(ع)، تاثیرگذار هستند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه پل سفید از ائمه هدی(علیهم السلام) به عنوان هادیان طریق و منادیان توحید یاد کرد و گفت: خبرنگاران با پوشش خبری کامل در آشنا کردن مردم با سیره امام رضا(علیه السلام)، تاثیرگذار هستند.

حجت الاسلام حسن قربانی، امام جمعه پل سفید، امروز (28 تیر) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: ائمه اطهار(علیهم السلام)، هادیان طریق و منادیان توحید هستند که یاد و ذکر آنها، عبادت محسوب می شود.

 

وی اظهار کرد: برگزاری جشنواره های با محوریت امام رضا(علیه السلام) به بخشی از جامعه که فرصت ندارند یا سیره آن امام همام را فراموش کردند، امری پسندیده و مطلوب است.

 

حجت الاسلام قربانی تصریح کرد: فضا سازی و آماده نمودن جامعه جهت پوشش اینگونه از جشنواره ها، لازم و ضروری به شمار می آید تا اثرگذاری بیشتری در بین مردم داشته باشد.

 

وی بیان کرد: کتابت، پیامک، پیغام زبانی و حتی اشاره ای از یک خانواده و با هدف مشترک هستند چرا که اصل جشنواره نامه ای به ثامن الحجج(علیه السلام)، مراد است و در دل، جا دارد.

 

حجت الاسلام قربانی ابراز کرد: جشنواره نامه ای به امام رضا(علیه السلام)، فرهنگ و درک جامعه را نسبت به آن بزرگوار نشان می دهد و منافاتی با عصر تکنولوژی ندارد.

 

وی گفت: خبرنگاران در جهت اطلاع رسانی به جامعه برای این جشنواره، نقش مهمی دارند و می توانند با پوشش کامل آن، هر چه بیشتر مردم را با رفتار و گفتار ائمه هدی(علیهم السلام)، آشنا سازند.

 

حجت الاسلام قربانی اظهار کرد: فرهنگ رضوی به زیبایی ها می پردازد و با فطرت انسان، همخوانی دارد بنابراین باید به خوبی در جامعه نهادینه شود.

 

وی بیان کرد: امام رئوف(علیه السلام)، رسالت مهمی در جامعه داشت و از تقویت ظلم و ظالم علیرغم خواست مامون و سختگیری های حاکم، دوری کرد و به اجرای فرامین الهی پرداخت.

 

حجت الاسلام قربانی ابراز کرد: فرهنگ تشيع به نزاکت، عاطفه و امور الهی توجه دارد که فرهنگ رضوی جدا از آن نیست و باید هر چه بیشتر به اشاعه و ترویج آن، اهتمام داشت.     

کد خبر 559362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha