طرح شبهه درباره جمکران ادامه تلاش برای تخریب  شریعت نبوی است

خبرگزاری شبستان: استاد حوزه قم بیان کرد: خداوند حافظ شریعت اسلام است در طول تاریخ افراد بسیاری با شمشیر و زور و زبان و قلم سعی‎کردند که شریعت نبوی و اهل بیتی را از بین ببرند ولی این شریعت هر روز بالنده تر می‎شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومي مسجد مقدس جمكران، حجتالاسلام والمسلمین غیب غلامی، استاد حوزه در هم اندیشی تخصصی «بررسی جایگاه تاریخی و سندی تاسیس و توسعه مسجد مقدس جمکران» گفت: مذهب تشیعی که همه ما امروز میراثدار آن هستیم با اعجاز به ما رسیده است زیرا در طول تاريخ هر جا که از تشیع اثری بود، مورد هجمه های فراوان قرار می گرفت.

 

وی افزود: در خصوص کتب علمی باید گفت که بسیاری از روایات و قضایا هیچگاه به دست علمای متاخر و متقدم نرسیده است و اگر یک مطلبی سالها بعد در اثر یک امر دیگر القا شود با استناد به عدم وجود در گذشته قابل رد نیست.

 

وی گفت: یکی از دعاهای معتز عباسی آن بود که اگر بعد از پدر یعنی متوکل ولایت پیدا کنم، هیچ اثری از خاندان علی بن ابیطالب عليهم السلام باقی نمیگذارم. 

 

غیب غلامی بیان کرد: این مساله در شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها نیز خودنمایی میکند؛ برخی به دلیل کوبیدن کتاب اصول کافی، به مرآت العقول استناد میکنند؛ بسیاری از نافین به دنبال آن هستند که مرحوم مجلسی را با مرآت معرفی کنند ولی به حکمت مباحثی که در آن طرح شده است آگاه نیستند.

 

استاد حوزه تصریح کرد: حوزههای علمیه شیعه بیش از 300 سال است که اوج گرفته‌اند و مباحث اجتهادی را به قوت دنبال میکنند ولی خسارتهایی نیز داشتهایم که یکی از آنها کم آگاهیها نسبت به برخی از کتب حدیثی است؛ متاسفانه کتب حدیثی مغفول العنه شده است و کسی آنها را نمیشناسد.

 

وی افزود: اگر کسی بخواهد به سان مرآت العقول صحیح بخاری را نفی کند دیگر هیچ حدیثی در این کتاب باقی نمی‏ ماند؛ کتاب «مرآت العقول» حساسیتهای خاصی را لحاظ کرده است که هیچ کدام به این معنی نیست که روایات کافی صحیح نیست بلکه در این کتاب به برخی نکات خاص توجه شده است که نافی اصل آن حدیث نیست.

 

حجت الاسلام غلامی بیان کرد: متاسفانه، دوری طلاب جوان از کتب روایی و حدیثی باعث ایجاد این شبهات شده است؛ هزاران مسجد به نام امام زمان عجل الله تعالي فرجه ساخته شده است که بسیاری از این مساجد در خواب یا بیداری و کشف و شهود به امر امام(عج) ساخته شده است ولی هیچ مسجدی به اندازه مسجد جمکران به این آوازه نرسیده که این شکوه به واسطه امر و اراده خداست.

 

وی ابراز کرد: خداوند حافظ این دین و شریعت است و در طول تاریخ افراد بسیاری با شمشیر و زور و زبان و قلم سعی میکردند که شریعت نبوی و اهل بیتی را از بین ببرند ولی این دین و این شریعت هر روز بالنده تر میشود؛ بسیاری از این شبهات در خارج از کشور نیز کلید میخورد و سعودیها بیشترین تلاش را در این زمینه می‏ کنند.

 

استاد حوزه در پايان تصریح کرد: برخی دیگر که به ظاهر متدین هستند و به شئون مقدسی چون جمکران حمله میکنند قطع دین ندارند و مشکل اصلی آنها در ذات آنها است؛ چرا كه آوازه امروز جمکران و قدرت شیعیان به ویژه در عرصه مهدویت برای دشمنان ما قابل تحمل نیست.

 

کد خبر 560320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha