کهگیلویه میزبان کنگره بین المللی بی بی حکیمه (س) و زنان مقدسه مسلمان

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کنگره بین المللی بی بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) و زنان مقدسه جهان اسلام در ایام دهه کرامت سال ۹۶ برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، فتاح محمدی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، امروز ( 3 مرداد) در نشست هماهنگی ستاد کنگره کنگره بین المللی بی بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها)، گفت: با توجه به استقبال داخلی و خارجی از برگزاری کنگره ملی این بانوی بزرگوار و درخواست های متعدد، تصمیم به برگزاری آن در سطح بین المللی گرفته شد.

 

وی با بیان اینکه نیازمند شناخت و بالابردن معرفت نسبت به حضرت بی بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) هستیم، اظهار داشت: این شناخت به منظور تکامل نیازمند جنبه های تبلیغی، علمی، آموزشی و دیگر زمینه هاست.

 

محمدی، با بیان اینکه مردم کشورهای حوزه خلیج فارس شناخت بیشتر و بهتری نسبت به حضرت بی بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) دارند، عنوان کرد: این شناخت در مصاحبه ها با زائران عربستانی، بحرینی، عراقی و دیگر  زوار مشخص شد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه کنگره بین المللی حضرت بی بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) و زنان مقدسه جهان اسلام ایام دهه کرامت سال 96 برگزار می شود، افزود: اوایل مرداد ماه همزمان با برنامه ها و جشنواره های رضوی شاهد برگزاری باشکوه آن خواهیم بود.

 

وی با اشاره به اینکه هم اکنون کمیته علمی با محوریت دانشگاه دولتی یاسوج کار تهیه محورهای این کنگره بین المللی را به اتمام رسانده، ادامه داد: یک نسخه از فراخوان و محورهای کنگره برای اظهار نظر سازمان مرکزی اوقاف به مرکز ارسال می شود.

 

محمدی، زمان اعلام نظر سازمان مرکزی اوقاف و امور خیریه کشور را 20 مرداد ماه امسال دانست و گفت: بعد سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان، نشست مشترکی با سازمان اوقاف مرکز و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه کنگره بین المللی حضرت بی بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) را تا 25 اسفندماه امسال عنوان کرد.

 

مرقد و زیارتگاه امامزاده بی ‌بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن ‌کاظم (علیه السلام) در 81 کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

 

مرقد مطهر بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) یکی از پرآوازه ‌ترین و امامزاده‌ های جنوب کشور بوده که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه ‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.

 

نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) روزهای هفتم و هشتم آبان ماه سال 93 با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان مرکزی اوقاف و امور خیریه کشور، مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (علیه السلام)، استانداران و نمایندگان ولی فقیه در استان های جنوبی و میهمانان استانی در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب تکریم برگزار شد.

کد خبر 560620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha